Bilgi Felsefesi E-Kitapları

Yayınevi/Marka
7 öğeden 1-7 arası gösteriliyor.
Sayfa  1 - 1
  • Törebilim - 1
    e-kitap

    Törebilim - 1

    E-Kitap
    Spinoza’yı gerçek felsefi değeri içinde yeniden diriltenler Goethe ve Alman idealistleri oldu. Fichte Spinoza’yı ciddi olarak inceledi ve felsefesinin törel vurgusu Spinoza’yı anımsatır. Hegel “Bir felsefeci olmak için ilkin bir Spinozacı olmalısınız; eğer Spinozacılığınız yoksa, bir felsefeniz de yoktur” derken, Schelling Spinozacılığın derinliklerine dalmamış hiç kimsenin felsefede tam ve gerçek bilgiye erişemeyeceğini söylüyordu. Descartes ile birlikte Spinoza’yı Avrupa’da modern felsefenin kurucusu olarak, ve felsefesini kendi felsefelerinin ruhu olarak kabul ettiler. Bilginin bir kez daha keyfi düşünürlerin düşünce uçuşmalarının ötesinde yattığını, Yöntem, Dizge, Tanıtlama sorunlarının Bilginin bütün bir yazgısını ilgilendiren başlıca sorunlar olduğunu kabul ettiler.
    5,50  TL
  • İnsan Yemenin Nesi Yanlış?
    e-kitap

    İnsan Yemenin Nesi Yanlış?

    E-Kitap
    Peter Cave şaşırtıcı paradokslarla, mantık oyunlarıyla ve klasik muammalarla dolu kitabında hayatın en önemli sorularını mizahi bir üslupla önümüze getiriyor. İnsan Yemenin Nesi Yanlış? Öyküler ve karikatürlerin yardımıyla elimize siyasetten aşka, ahlâktan sanata uzanan bir mönü tutuşturarak hepimizi şahane bir ziyafete davet ediyor. Her derde deva bir hap olabilir mi?, Ölmüş bir tarihsel kişinin yeniden yaşama döndüğüne inanmak akla sığabilir mi?, Olacakları engelleyecek gücümüzün olmadığı doğru mudur?, Devlete ve yasalarına uymak zorunda mıyız?, Tehlikedeki türleri neden kurtaracakmışız?, Erkelerle kadınlar eşit... midir sahiden?, "Evet" ne zaman "Hayır" demektir?, Beyinlerimizden fazlası mı var bizde?, Şefkat bitti mi?, Ağustos böceği olmak daha mı iyi?, Nedir aşıkların arzuladığı?, Her istediğini elde etmenin yolu var mıdır?, Mucizelere inanmak rasyonel olabilir mi?, Irmak aynıyken su nasıl farklı olabilir?, Neyin doğru olduğu yargısına nasıl varırız?, Evren bizden ne kadar bağımsızdır?, Yaşamlarımızı nasıl anlayabiliriz? "Britanya'nın en hınzır filozofu formunun doruğunda" Raymond Tallis "Peter Cave hünerli bir filozof olduğu kadar, çok eğlenceli de" Stephen Law "Kişisel felsefe hocanız!" Mark Vernon
    9,90  TL
  • Kurallar
    e-kitap

    Kurallar

    E-Kitap
    1596'da Fransa'da doğan Descartes yaşamının çoğunu Hollanda'da geçirdi ve 1650'de Stokholm'de öldü. Descartes modern matematik okulunun ve modern felsefenin başlatıcısı olarak kabul edilir. Fizikçiler tarafından mekanik ve optik alanındaki çalışmaları ile bilinen Descartes geometrik problemlerin cebirsel denklemler ile çözülmesini sağlayan analitik geometrinin bulucusudur. Kartezyen koordinat dizgesi onun adıyla bilinir ve fiziksel evrenin mekanik nedensellik terimlerinde açıklaması, aslında Mekanik kavramının kendisi Descartes'ın modern bilime en önemli katkılarından yalnızca biridir (Newton hiçbir zaman fiziksel evren üzerine tanrı bilimsel açıklamaları savunmaktan ve deterministik Mekaniği reddetmekten vazgeçmedi). Descartes'ın modern Avrupa felsefesi için önemi bilim için öneminden daha az değildir. Skolastik felsefe ile kopuşu, Usu gerçeğin biricik yargıcı olarak kabul etmesi Avrupa'da felsefe için yeni bir başlangıç oldu. Felsefe salt "bilgelik sevgisi" olmanın ötesine geçmeli, Bilginin güvencesi olan ve kuşku duyulamaz bir Yöntem üzerine kurularak gerçek Bilim olmalıydı. Descartes Anlığın Yönetimi İçin Kurallar' ı ilk kez 1629-30 yılları arasında Amsterdam'daki ilk kışı sırasında kağıda geçirdi. Ama genel kanı notlarına 1619'da yirmi üç yaşındayken başladığı ve on yıl boyunca konularını işlediği yolundadır. Çalışma Descartes'ın başlangıçtaki tasarına göre 36 Kuraldan oluşacak ve bunlar on ikişerlik üç kesim altında düzenleneceklerdi. Ama çalışma 21'inci Kuralda sonlanır.
    5,50  TL
  • Törebilim - 2
    e-kitap

    Törebilim - 2

    E-Kitap
    Spinoza’yı gerçek felsefi değeri içinde yeniden diriltenler Goethe ve Alman idealistleri oldu. Fichte Spinoza’yı ciddi olarak inceledi ve felsefesinin törel vurgusu Spinoza’yı anımsatır. Hegel “Bir felsefeci olmak için ilkin bir Spinozacı olmalısınız; eğer Spinozacılığınız yoksa, bir felsefeniz de yoktur” derken, Schelling Spinozacılığın derinliklerine dalmamış hiç kimsenin felsefede tam ve gerçek bilgiye erişemeyeceğini söylüyordu. Descartes ile birlikte Spinoza’yı Avrupa’da modern felsefenin kurucusu olarak, ve felsefesini kendi felsefelerinin ruhu olarak kabul ettiler. Bilginin bir kez daha keyfi düşünürlerin düşünce uçuşmalarının ötesinde yattığını, Yöntem, Dizge, Tanıtlama sorunlarının Bilginin bütün bir yazgısını ilgilendiren başlıca sorunlar olduğunu kabul ettiler. İnsan ussal törel varoluşa yeteneklidir, ama bunu ancak gökten ya da yerden buyruk almaksızın, ve Gerçeği yalnızca kendi Usu ile, kendi Duyuncu ile bularak başarabilir. Ahlak ancak insanın Özgürlük ile bir olan Duyuncundan doğduğu ölçüde gerçek Ahlaktır; ya da, insan ancak iyi ve kötü, doğru ve eğri olanı ussal Duyuncu ile ayırdedebiliyorsa gerçekten moral bir varlıktır. Bunu ancak Gerçeği bilebilirse, ancak kuşkuda ve bilgisizlikte takılıp kalmazsa yapabilir. Eğer yapamazsa anlamsız, saçma, gereksiz bir hiçliktir. Modern dönem Özgürlük dönemidir — yalnızca despot için değil, yalnızca efendiler için değil, ama evrensel olarak. Modern dönemin kavramı Avrupalı ve Afrikalı ve Asyalı için, bütün bir insanlık için gelişme, kendini çirkin, kötü, bilgisiz kültür biçimlerinden kurtarma, kendini gerçek kendisi yapma süreci olmasında yatar ve bunun biricik olanağı insanın ne yerin ne de göğün kulu olmadığının, özgür olduğunun bilincine varmasıdır. Spinoza’nın ussal etiği kuşkucu-bilgisiz Aydınlanmanın yararcı etiğinin de insan Özgürlüğü ile bağdaşmadığının, bir hırs ve dürtü etiği olduğunun, bir etik olmadığının, törelliğin ancak Us üzerine duyanırsa Törellik olduğunun tanıtlamasıdır.
    5,50  TL
  • Törebilim - 3
    e-kitap

    Törebilim - 3

    E-Kitap
    Spinoza’yı gerçek felsefi değeri içinde yeniden diriltenler, onu özgür, ussal, erdemli, bilgili modern tinin belki de birinci tasarımcısı olarak gerçek değeri içinde kavraylanlar Goethe ve Alman idealistleri oldu. Fichte Spinoza’yı ciddi olarak inceledi ve felsefesinin törel vurgusu Spinoza’yı anımsatır. Hegel “Bir felsefeci olmak için ilkin bir Spinozacı olmalısınız; eğer Spinozacılığınız yoksa, bir felsefeniz de yoktur” derken, Schelling Spinozacılığın derinliklerine dalmamış hiç kimsenin felsefede tam ve gerçek bilgiye erişemeyeceğini söylüyordu. Descartes ile birlikte Spinoza’yı Avrupa’da modern felsefenin kurucusu olarak, ve felsefesini kendi felsefelerinin ruhu olarak kabul ettiler. Bilginin bir kez daha keyfi düşünürlerin düşünce uçuşmalarının ötesinde yattığını, Yöntem, Dizge, Tanıtlama sorunlarının Bilginin bütün bir yazgısını ilgilendiren başlıca sorunlar olduğunu kabul ettiler. Spinoza için Doğa ya da Tanrı (Deus sive Natura) Birdir. Ve Bir Sonsuzdur — hiç bir Başkası ile sınırlanmayan, hiç bir Olumsuzlama ile lekelenmeyen eksiksiz, arı, belirlenimsiz Töz. Spinoza’nın bu ilişkisiz, bu yalnız Tözü biricik gerçeklik olarak alan dizgesinde başka hiçbirşey için, giderek insan için bile yer yoktur — Tanrının bir kipi olmanın dışında. Düşüncenin ve uzamın birliği olan Töz güçtür, sağlamlıktır, kalıcılıktır, ama bu Tözün granit determinizmi içinde insan Özgürlüğü yalnızca bir yanılsamadır. — Doğunun saltık ya da soyut Biri bireyselliğin eşit ölçüde saltık değerini tanımaz. Spinoza İstenci ve Duyuncu Tözün monistik belirlenimsizliğinde yok etse de, insanın onu köleleştiren tutku ve itkilerine karşı özgür, e.d. istençli ve duyunçlu olabileceğinde, insanın moral değerinde diretti. O arkaik Töz kavramı ile karşıtlık içinde, bu yan, Duyunç ve İstenç özgürlüğü, onun felsefesini sözcüğün gerçek anlamında modern yapan yandır: İnsan salt ussal olduğu için sürekli yenileşmeye, gerçek kendisi olmaya özgürdür.
    5,50  TL
  • Hayatın Olumlanması Olarak Felsefe Nietzsche ve Marx
    e-kitap

    Hayatın Olumlanması Olarak Felsefe Nietzsche ve Marx

    E-Kitap
    Baktıkları yer ve odaklandıkları görüngüler bakımından birbirlerinden çok uzak olsalar da, Nietzsche'nin de, Marx'ın da emin olduğu bir şey vardı: Yaşanılabilir ve sevinçli bir hayat, insanoğlu için imkânsız hale gelmişti. İkisi de hayatın savunusu için silah olarak kullanılabilecek olanın, hayatı olumlayan bir felsefenin peşindeydi. Nietzsche, saldırısını varolan ahlak anlayışı ile ondan kaynaklanan bütün ilişki biçimlerine yöneltti ve hayatın olumlandığı bir dünyanın kurulabilmesinin ancak bu ahlak anlayışının aşılabilmesiyle mümkün olacağını iddia etti. Marx'ın saldırısı ise, kapitalist üretim ilişkileri ile bundan kaynaklanan tüm tahakküm biçimlerine yönelmişti ve ancak özel mülkiyetin ortadan kaldırılmasıyla özgür ve yaşanmaya değer bir hayatın kurulabileceğini düşünüyordu. Hem Marx hem de Nietzsche, modernitenin tam ortasına düşmüş iki düşünür olarak, tanıklık ettikleri şeye karşı büyük bir hınçla doluydular. Nietzsche'nin çağına baktığında gördüğü bir çöküşten başka şey değildi: Tüm Avrupa iyileştirilmesi imkânsız bir hastalığın pençesindeydi ve yok oluşa doğru hızla ilerliyordu. Marx'ın gördüğü ise insanın ne olduğunu anlayamadığı bir gücün karşısında varoluşsal özerkliğini yitirdiği ve insanlıktan çıktığı bir dünya idi. Fatih Yaşlı elinizdeki çalışmasında, çağına öfkeli, ama çözümleri zıt bu iki büyük düşünürü karşılaştırmalı olarak ele alıyor.
    6,00  TL
  • Tinin Görüngübilimi
    e-kitap

    Tinin Görüngübilimi

    E-Kitap
    Tinin Görüngübilimi' ine "Önsöz" Üzerine Birkaç Yorum: "... bu 'Önsöz'ün anlamı tam olarak yakalanırsa Hegel'in felsefesi anlaşılır derken abartmıyorum." -Rudolf Haym, Hegel und seine Zeit (1875)- "Tüm Hegel metinlerinin en önemlisi. ... Görüngübilim'e 'Önsöz'ü anlayan Hegel'i anlamıştır." -Hermann Glockner, Hegel (1940)- "Görüngübilim'e 'Önsöz' tüm zamanların en büyük felsefi girişimlerinden biridir." -Herbert Marcuse, Us ve Devrim (1941)- "'Önsöz' romantik bir senfoni gibi gürler ... Onu bir dünya-tarihsel şenliğe benzetirim." -Gustav Emil Müller, Hegel (1959)- Tinin Görüngübilimi Hegel'in ilk kitabıdır. Schelling'e bir mektubuna göre, "kitabın yazılması Jena savaşından (14 Ekim 1806) önceki gece" tamamlandı. Ama yayımcıya zamanında yetiştirilmesi kaygısının sonuçları bile çalışmanın büyüklüğünün ve değerinin anlaşılması tarafından olmasa da hiç olmazsa sezgisi tarafından önemsizleştirildi. Erken doğumun izlerini taşıyan ve bu nedenle pragmatik okuma tarafından ve sık sık politik beklentiler zemininde yeğlenen bu çalışmayı Nürnberg'de 1812-1816 yılları arasında üç bölümde yayımlanan Mantık Bilimi ('Büyük Mantık'), arkasından Felsefi Bilimler Ansiklopedisi (Heidelberg, 1817), ve Tüze Felsefesi (Berlin, 1821) izledi. Hegel daha sonra Tinin Görüngübilimi'ni "bir gençlik yapıtı" olarak kabul etti, kitabın başlığından "Bilim Dizgesinin Birinci Bölümü" anlatımını kaldırdı, içeriğini Ansiklopedi'nin dizgesel yapısı içerisine yeniden uyarladı ve yaşamı boyunca Bilim Dizgesi olarak kabul ettiği bu son çalışmasını geliştirmeyi ve yenileştirmeyi sürdürdü. Ansiklopedi Mantık Bilimi'ni olduğu gibi "Tin Felsefesi"ne ait Tüze Felsefesi' ni de kapsar ve bütün dizgenin daha öte açınımı Hegel'in kendi el yazmalarından ve öğrencilerinin notlarından yayıma hazırlanan yapıtlarında saklanmıştır. "Önsöz" yapıtın kendisinin tamamlanmasından sonra yazılmıştır.
    5,50  TL