Sanat E-Kitapları

Yayınevi/Marka
11 öğeden 1-11 arası gösteriliyor.
Sayfa  1 - 1
  • Resim, Söz ve Yazı
    e-kitap

    Resim, Söz ve Yazı

    E-Kitap
    Modern düşünsel ya da sanatsal yaklaşımlarda, temel duyum veifade biçimleri ayrışırlar. Geleneksel sanat işlerine ait bütünlüklüimgeler, resim, söz ve yazı şeklinde alt parçalarına ayrılırlar. Sanatçı kavramı, renklere, seslere ya da harflere ustaca şekiller verebilen zanaatkârla, uzmanla eşanlamlı olmaya başlar. İmgelerin, bilgiyle, düşünceyle, toplum vicdanıyla ya da siyasal eylemlerle olan bağları zayıflar. Modern sanat işleri, bu şekilde yaşamdan uzaklaşırken, diğer yandan da, avangart ya da pop-sanatın örneklediği gibi, tekrar hayata ve halka karışmaya yönelik bir gelgit içerisinde şekillenirler. Özgür Taburoğlu'nun bu yeni çalışmasınıdeğerli kılan da, düşünsel, etik ve siyasal sonuçları olabilen bu olguyu özgün şekillerde yüzeye çıkarmasından ileri gelir. Bu nedenle elinizdeki metin, sadece bir sanat kuramı gibi değil, felsefîbir çalışma olarak da okunabilir. Özgür Taburoğlu, modern sanatsal ya da düşünsel yapıtlardaki, hem ayrışmaya hem de bütünleşmeye dönük bu kurucu gerilimi anlamaya çalışıyor. Bu amaçla, temel yaklaşımına destekler bulabileceği metinleri okumaya girişiyor; Platon, Aristoteles, Walter Benjamin, HenriBergson, Paul Cézanne, JacquesDerrida, JacquesRancière, Jean Piaget, Ulus Baker, Latife Tekin, İsmail Tunalı, Carl GustavJung, GeorgLukacs, Ahmet Hamdi Tanpınar, Ünal Nalbantoğlu, Sabri Ülgener, Marshall McLuhan gibi çok farklıyazar, sanatçı ve düşünürleri yan yana okuyarak, belirli bir imge kavrayışının izlerini bulmaya çalışıyor. Bu kadar farklı şahsiyeti bir arada tutansa, tümünün imgeyi, resim, söz ve yazının uyumlu bir birleşmesi ve ayrışması gibi anlamalarıdır.
    14,00  TL
  • Sanat
    e-kitap

    Sanat

    E-Kitap
    France Farago’nun çalışması antik dönemden günümüze, Platon’dan Tarkovski’ye kadar sanatın kısa bir öyküsünü sunmaktadır. Bu yapıt, 20. yüzyılda modernitenin soykütüğünden hareketle sanattaki benzersiz dönüşümü anlama çabası gütmektedir. Antikite, Avrupa’ya ilham veren ve geleneksel araçları temin eden bir devir olarak tasvir edilmiştir. Yazar, perspektifi ve seyirciyi dikkate alan insan-merkezli sanattan tekil bakış açısının kaybolduğu tanrı-merkezli sanata geçişi yönlendiren mantığa ışık tutar: Bu, Doğu Roma İmparatorluğu’ndan Ortaçağ’ın sonlarına dek sürmüş olan bir dönemdir ve bizim yüzyılımız antik perspektifin ve Rönesans’ı oluşturan çağların mirasçısıdır. Plotin’in temaşa düşüncesi ise bu geçişlerin temel felsefesini oluşturur. Sanattaki modernite, görüntünün reddedilmesinden ve taklidinden doğmuştur. Yüksek ontolojik bir gerçekliğe gönderme yapan soyut sanatın büyük ressamları (Kandinsky, Mondrian, Malevitch), biçimden kuralsızlığa, figüratiften soyuta, objektif olandan objektif olmayana geçişi ustalıkla işlemişlerdir. Artık onların sanatı gerçek olanı temsil etmekten ziyade varoluşun hissedilebileceği bir bakış açısıdır. Güzeli reddeden, hoşnut etme kaygısından uzak ve kalıcılık derdi olmayan çağdaş sanat, modern dönemin sona erişini tescil eder. İnsanı çıplak gerçeklikle yüz yüze bırakır. 
    11,20  TL
  • Picasso
    e-kitap

    Picasso

    E-Kitap
    Ününün doruğuna ulaştığı yıllarda, bana şöyle demişti bir gün: “Eğer olağanüstü bir yeteneğiniz var ama ününüz yaygın değilse, yakınlarınız ve herkes size bir dahi gibi davranırlar. Ne zaman ki para kazanmaya başlar ve ün sahibi olursunuz, yakınlarınız ve herkes size artık olağanüstü bir kişi gözüyle bakmazlar. Yalnızca başarı kazanmış biri olarak görürler sizi.”
    7,00  TL
  • Panofsky ve Sanat Tarihinin Kökleri
    e-kitap

    Panofsky ve Sanat Tarihinin Kökleri

    E-Kitap
    "Kesinlikle birinci sınıf bir eser bu. Özgül ve ufuk açıcı ayrıntılarla dolu etkileyici ve heyecan verici bir kitap.' Nancy S. Streuver, Tarih Bölümü, John Hopkins Üniversitesi "Önemli bir konu hakkında yazılmış güzel bir eser. Görsel formların tarihiyle ilgilenen herkesin epey ilgisini çekecek." David Cast, Sanat Tarihi Bölümü, Bryn Mawr Koleji Erken dönem yazılarının çoğu bilinmese de, Panofsky sanat tarihindeki çağdaş çözümlemeleriyle en etkili isim. Bu kuramsal serüveni öncelikle Hegel, Burckhardt ve Dilthey'in oluşturduğu büyük tarihsel paradigmaların bağlamına yerleştiren bu kitabın yazarı, Riegl, Wölfflin, Warburg ve Dvo?ák gibi Panofsky ardıllarının yürüttüğü zengin tartışma zemininin nasıl oluşturulduğunu gözler önüne seriyor. Holly, Panofsky üzerinden çağdaş sanat tarihinin temellerinde kazı yaparken zihin ve sanatın tarihsel modelleri arasındaki ilginç bağlantıları düşünmeye yönelik tarihyazımsal imkânları da inceliyor. Bu kitap, Ernst Cassirer'in düşünüş tarzıyla Neo-Kantçı kavramların benzeşimi gibi birçok izleği de bir arada tutarak çağdaş sanat tarihinin düşünsel köklerinin bir izini sürüyor, okuru için.
    7,50  TL
  • Sanatın Gerçeklikle Estetik İlişkileri
    e-kitap

    Sanatın Gerçeklikle Estetik İlişkileri

    E-Kitap
    Çernışevkiy'in Sanatın Gerçeklikle Estetik İlişkileri isimli tezi Arif Berberoğlu'nun Rusça aslından çevirisi ile ilk kez Türkiyeli okurla buluşuyor. Etkinlik gösterdiği bütün alanlarda devrimci ve yenilikçi olan Çernışevskiy, bilimi devrimci mücadeleden ayırmadı. Hazırladığı tez (Sanatın Gerçeklikle Estetik İlişkileri -1855), felsefe ve estetikte materyalizmi, sanatta gerçekçiliği yüreklice savunan bir tezdi. İnsanın politik ve sosyal baskıdan kurtuluşu için mücadeleye çağrı, sanatın toplumsal öneminin materyalist temelde tanımlanması, gerçekçi yöntemin tanıtlanması, tezin içeriğini oluşturan öğelerdir. Çernışevskiy'in tez savunması büyük bir toplumsal olay oldu. Tez üzerine yapılacak tartışma çok sayıda dinleyiciyi konferans salonuna çekmişti. Devrim yanlısı gençlik temsilcileri, Çernışevskiy'in konuşması sırasında onu onayladıklarını ve takdir ettiklerini açıkça gösterdiler. "Fazla geniş olmayan konferans salonu, tezin savunulmasını engellemek için tıklım tıklım doldurulmuştu. İçeride öğrenciler vardı ama galiba daha çok konuyla doğrudan ilgisi olmayan kimseler, subaylar ve sivil gençler doldurmuştu salonu. İçerisi o kadar kalabalıktı ki, dinleyiciler pencere önlerinde ayakta duruyorlardı. Ben de bu ayakta duranlar arasındaydım, yanımda da Serakovskiy (Genelkurmay'da görevli bir subay, sonradan Polonya ayaklanmasına katılmış ve Muravyev'in emriyle asılmıştı) dikiliyordu. Tartışma sırasında Serakovskiy sevinçten kabına sığmaz oldu, büyük bir heyecan yaşadı..." diye anlatır Şelgunov. Çernışevskiy, tezine karşıt düşüncelerle itiraz eden akademisyenlere sıkı ve kuşkuya yer bırakmayacak yanıtlar verirken, profesörlerin oturduğu koltuklarda gözle görülür bir hareketlenme yaşanıyordu. Tez, idealist estetiğin taklitçilerine korkunç bir darbe vurdu.
    4,80  TL
  • Kırmızı Karanfil
    e-kitap

    Kırmızı Karanfil

    E-Kitap
    Kırmızı Karanfil, 1984 yılı başında yitirdiğimiz Reşat Enis'in son romanıdır ve ilk kez yayınlanmaktadır. Gerçek ile kurgunun iç içe geçtiği bu anı-romanda, yazarı yorulmazcasına gerçekleri yazmaya yönelten yaşam deneyimine, dönemin toplumsal ve siyasal çelişkileriyle birlikte tanık oluruz. Roman, yakın dönem İstanbul'unun tüm çarpıklıklarını katı bir gerçekçilikle, bir aydın gazetecinin eleştirel gözüyle okura sunuyor. Reşat Enis (Aygen), özgün bir romancımızdır. Toplumun alt katmanlarına yönelen dikkatiyle sosyal ve moral çarpıklıkları tüm çıplaklığıyla yansıtan bir tutum izlemiştir. Başta Attilâ İlhan olmak üzere, gerçekçi edebiyatçıların ve sosyal bilimcilerin göz önünde tuttuğu bir kaynak kişidir. Ne var ki, bu değerli yazarımız son çeyrek yüzyılda hak ettiği ilgiyi görememiştir. Yaşar Kemal'in "romanımızın temel taşlarından birisi" saydığı Reşat Enis'in son romanının yayın öyküsü bu ilgisizliğin acı bir göstergesidir. Reşat Enis'in, vasiyetinde "yayınlanması için çalışılsın" dediği Kırmızı Karanfil, aradan geçen uzun yıllar boyunca gün yüzüne çıkamamıştır. Bu bakımdan Kırmızı Karanfil'in yayınıyla, yazarın vasiyeti 22 yıllık bir gecikmeyle gerçekleşmiş olmaktadır.
    5,00  TL
  • 100 Fırça Darbesiyle Kendi Resmini Yap
    e-kitap

    100 Fırça Darbesiyle Kendi Resmini Yap

    E-Kitap
    İnsanın duygu ve düşüncelerini değişik araçlarla başkalarına aktarma faaliyetidir Sanat. Yaptığımız bir çalışmanın sanat eseri olabilmesi için onun daha önce başkaları tarafından yapılmamış olması, tek olması gerekir. Yapan kişinin duygu ve düşüncelerini, deneylerini, kendine özgü tekniğini yansıtması gerekir. Sanatsal çalışmalarda önyargılı, kalıpçı olmayın, kendinizi arayın, iç dünyanızda gezinin. Verilen bütün bu bilgiler temel bilgilerdir burada önemli olan sizin kendiniz olmaktır. Resim çalışmaları sırasında imkân buldukça bolca örnek görüp incelemek gerekir. Bunun için galerilere, müzelere gidip sanatçıların eserlerini bizzat görmeniz ya da sanatçıların eserlerinin basılmış kopyalarını incelemeniz gerekecektir. Tabii bu röprodüksiyonlar ne kadar kaliteli olursa olsun aslının renklerini, dokusunu, pentür tadını veremezler ama yine de bize birtakım fikirler verebilirler. Rönesans'tan bu yana birçok resim akım gelip geçmiştir. Tabi birçok da sanatçı... Bu sanatçıların hepsinin kendine özgü birçok yönü vardır ve pek çok eşsiz güzellikte eserler ortaya koymuşlardır. Hepsinin zaman zaman araştırılarak onlardan bir şeyler öğrenmek gerekmektedir.
    10,00  TL
  • Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestos
    e-kitap

    Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestos

    E-Kitap
    Maleviç, sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kırılma noktalarından birisidir. O güne değin geçerliliğini koruyan, alışıla gelen Konstrüktivizmin (Yapısalcılık) faydacı amaçlarının soruşturularak yıpratılmasına neden olmuştur. Hilberseimer'in bu konudaki sözleri oldukça açıklayıcıdır: "Maleviç süprematizmiyle, Platon gibi, gerçekliğin duyularla algılanması engelini aştı. İkisi de dünyanın, duyularımız aracılığıyla bildirilen halinin bir hayal olduğunu düşünüyordu. Maleviç'in yalınlığı ve özlülüğü sadece Rusya'da değil, Batı'da da soyut resmi güçlü bir şekilde etkilemişti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikâyesi anlatılır. Lissitzky esasında Marc Chagall'ın öğrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'ı bırakır ve Maleviç'in takipçisi olur. Her şeye bir isim gerektiğinden, tabloları için yeni bir "izm" icat eder - Proun ve tablolarını resimle mimari arasındaki bağ olarak görür.
    6,00  TL
  • Paragone
    e-kitap

    Paragone

    E-Kitap
    Leonardo da Vinci’nin ölümünden sonra öğrencisi Francesco Melzi’nin onun notlarından derlediği Resim Kitabı’nın ilk bölümü, Paragone delle Arti (Sanatların Karşılaştırılması) ya da kısaca Paragone (Karşılaştırma) adıyla bilinir. Leonardo da Vinci, Paragone’de bir yandan resmi temel alarak onu özellikle heykel, şiir ve müzikle karşılaştırır, öte yandan resmin bilim ve felsefeyle ilişkilerine değinir. Paragone, resmi hak ettiği saygınlığa kavuşturmayı ve resim sanatının benzersiz niteliklerini belirlemeyi amaçlamakla birlikte, karşılaştırma yoluyla öteki sanatların temsil biçimleri ve araçları üstüne de çok önemli gözlemler içerir. Paragone, hem olağanüstü bir sanatçının düşünce dünyasına adım atmamızı, hem sanatları birbirleriyle ilişkileri, benzerlikleri ve farklılıkları açısından yeniden düşünmemizi sağlayan, hiçbir zaman eskimeyecek bir metin.
    7,00  TL
  • Oynamak Varken
    e-kitap

    Oynamak Varken

    E-Kitap
    "Günümüzde tiyatro, önündeki zamana ayaklarını sağlam basabilmek için, acaba neyin hesabını çıkartmak durumdadır? Bu sorunun yanıtını tam verebilmek için, tiyatronun onu bütün öteki sanatlardan ayıran özelliğini, insandan insana doğrudan seslenme özelliğini bir kez daha anımsamak gerekir. Tiyatronun dışında hiçbir sanat, insana insandan -oyuncudan- geçerek aracısız ulaşmaz. Tiyatroyla en yakın bağlantılı sanat dallarından müzik bile kulaklara çalgılar aracılığıyla yansırken, tiyatro, temelini yalnızca insandan insana ilişkide bulabilir. Belli bir kesimi, kitleyi vb. temsilen sahnede bulunanlar, yine belli kesimleri, kitleleri vb. temsil eden izleyicilere mesajlarını doğrudan iletirler. Kısaca söylemek gerekirse, tiyatro, insana varmak, ona bir ses götürebilmek için doğrudan doğruya ve yalnızca insanı kullanan tek sanat dalıdır." - Ahmet Cemal-
    9,75  TL