Genel E-Kitapları

Yayınevi/Marka
4 öğeden 1-4 arası gösteriliyor.
Sayfa  1 - 1
  • Sanat
    e-kitap

    Sanat

    E-Kitap
    France Farago’nun çalışması antik dönemden günümüze, Platon’dan Tarkovski’ye kadar sanatın kısa bir öyküsünü sunmaktadır. Bu yapıt, 20. yüzyılda modernitenin soykütüğünden hareketle sanattaki benzersiz dönüşümü anlama çabası gütmektedir. Antikite, Avrupa’ya ilham veren ve geleneksel araçları temin eden bir devir olarak tasvir edilmiştir. Yazar, perspektifi ve seyirciyi dikkate alan insan-merkezli sanattan tekil bakış açısının kaybolduğu tanrı-merkezli sanata geçişi yönlendiren mantığa ışık tutar: Bu, Doğu Roma İmparatorluğu’ndan Ortaçağ’ın sonlarına dek sürmüş olan bir dönemdir ve bizim yüzyılımız antik perspektifin ve Rönesans’ı oluşturan çağların mirasçısıdır. Plotin’in temaşa düşüncesi ise bu geçişlerin temel felsefesini oluşturur. Sanattaki modernite, görüntünün reddedilmesinden ve taklidinden doğmuştur. Yüksek ontolojik bir gerçekliğe gönderme yapan soyut sanatın büyük ressamları (Kandinsky, Mondrian, Malevitch), biçimden kuralsızlığa, figüratiften soyuta, objektif olandan objektif olmayana geçişi ustalıkla işlemişlerdir. Artık onların sanatı gerçek olanı temsil etmekten ziyade varoluşun hissedilebileceği bir bakış açısıdır. Güzeli reddeden, hoşnut etme kaygısından uzak ve kalıcılık derdi olmayan çağdaş sanat, modern dönemin sona erişini tescil eder. İnsanı çıplak gerçeklikle yüz yüze bırakır. 
    11,20  TL
  • Panofsky ve Sanat Tarihinin Kökleri
    e-kitap

    Panofsky ve Sanat Tarihinin Kökleri

    E-Kitap
    "Kesinlikle birinci sınıf bir eser bu. Özgül ve ufuk açıcı ayrıntılarla dolu etkileyici ve heyecan verici bir kitap.' Nancy S. Streuver, Tarih Bölümü, John Hopkins Üniversitesi "Önemli bir konu hakkında yazılmış güzel bir eser. Görsel formların tarihiyle ilgilenen herkesin epey ilgisini çekecek." David Cast, Sanat Tarihi Bölümü, Bryn Mawr Koleji Erken dönem yazılarının çoğu bilinmese de, Panofsky sanat tarihindeki çağdaş çözümlemeleriyle en etkili isim. Bu kuramsal serüveni öncelikle Hegel, Burckhardt ve Dilthey'in oluşturduğu büyük tarihsel paradigmaların bağlamına yerleştiren bu kitabın yazarı, Riegl, Wölfflin, Warburg ve Dvo?ák gibi Panofsky ardıllarının yürüttüğü zengin tartışma zemininin nasıl oluşturulduğunu gözler önüne seriyor. Holly, Panofsky üzerinden çağdaş sanat tarihinin temellerinde kazı yaparken zihin ve sanatın tarihsel modelleri arasındaki ilginç bağlantıları düşünmeye yönelik tarihyazımsal imkânları da inceliyor. Bu kitap, Ernst Cassirer'in düşünüş tarzıyla Neo-Kantçı kavramların benzeşimi gibi birçok izleği de bir arada tutarak çağdaş sanat tarihinin düşünsel köklerinin bir izini sürüyor, okuru için.
    7,50  TL
  • Sanatın Gerçeklikle Estetik İlişkileri
    e-kitap

    Sanatın Gerçeklikle Estetik İlişkileri

    E-Kitap
    Çernışevkiy'in Sanatın Gerçeklikle Estetik İlişkileri isimli tezi Arif Berberoğlu'nun Rusça aslından çevirisi ile ilk kez Türkiyeli okurla buluşuyor. Etkinlik gösterdiği bütün alanlarda devrimci ve yenilikçi olan Çernışevskiy, bilimi devrimci mücadeleden ayırmadı. Hazırladığı tez (Sanatın Gerçeklikle Estetik İlişkileri -1855), felsefe ve estetikte materyalizmi, sanatta gerçekçiliği yüreklice savunan bir tezdi. İnsanın politik ve sosyal baskıdan kurtuluşu için mücadeleye çağrı, sanatın toplumsal öneminin materyalist temelde tanımlanması, gerçekçi yöntemin tanıtlanması, tezin içeriğini oluşturan öğelerdir. Çernışevskiy'in tez savunması büyük bir toplumsal olay oldu. Tez üzerine yapılacak tartışma çok sayıda dinleyiciyi konferans salonuna çekmişti. Devrim yanlısı gençlik temsilcileri, Çernışevskiy'in konuşması sırasında onu onayladıklarını ve takdir ettiklerini açıkça gösterdiler. "Fazla geniş olmayan konferans salonu, tezin savunulmasını engellemek için tıklım tıklım doldurulmuştu. İçeride öğrenciler vardı ama galiba daha çok konuyla doğrudan ilgisi olmayan kimseler, subaylar ve sivil gençler doldurmuştu salonu. İçerisi o kadar kalabalıktı ki, dinleyiciler pencere önlerinde ayakta duruyorlardı. Ben de bu ayakta duranlar arasındaydım, yanımda da Serakovskiy (Genelkurmay'da görevli bir subay, sonradan Polonya ayaklanmasına katılmış ve Muravyev'in emriyle asılmıştı) dikiliyordu. Tartışma sırasında Serakovskiy sevinçten kabına sığmaz oldu, büyük bir heyecan yaşadı..." diye anlatır Şelgunov. Çernışevskiy, tezine karşıt düşüncelerle itiraz eden akademisyenlere sıkı ve kuşkuya yer bırakmayacak yanıtlar verirken, profesörlerin oturduğu koltuklarda gözle görülür bir hareketlenme yaşanıyordu. Tez, idealist estetiğin taklitçilerine korkunç bir darbe vurdu.
    4,80  TL
  • Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestos
    e-kitap

    Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestos

    E-Kitap
    Maleviç, sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kırılma noktalarından birisidir. O güne değin geçerliliğini koruyan, alışıla gelen Konstrüktivizmin (Yapısalcılık) faydacı amaçlarının soruşturularak yıpratılmasına neden olmuştur. Hilberseimer'in bu konudaki sözleri oldukça açıklayıcıdır: "Maleviç süprematizmiyle, Platon gibi, gerçekliğin duyularla algılanması engelini aştı. İkisi de dünyanın, duyularımız aracılığıyla bildirilen halinin bir hayal olduğunu düşünüyordu. Maleviç'in yalınlığı ve özlülüğü sadece Rusya'da değil, Batı'da da soyut resmi güçlü bir şekilde etkilemişti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikâyesi anlatılır. Lissitzky esasında Marc Chagall'ın öğrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'ı bırakır ve Maleviç'in takipçisi olur. Her şeye bir isim gerektiğinden, tabloları için yeni bir "izm" icat eder - Proun ve tablolarını resimle mimari arasındaki bağ olarak görür.
    6,00  TL