Evrim Kitapları

• Gen Bencildir

Dünya Çapında Milyonlarca Satılmış Bir Bestseller! "Bu önemli kitap bundan daha eğlendirici yazılamazdı." - The Economist “Bu hemen hemen herkesçe anlaşılabilir ve okunması gereken bir kitap. Evrim teorisinin yeni bir yüzünü büyük bir maharetle tasvir etmekte.” - W. D. Hamilton Science “Bilge, nükteli ve çok iyi yazılmış… coşturucu bir şekilde güzel.” - Sör Peter Medewar The Spectator “Gen Bencildir” ilk yayımlandığı 1976 yılında biyologlar ve halk arasında büyük bir heyecan dalgasına yol açmıştı. Genin gözünden hayata bakışı parlak bir şekilde ve sade bir yazımla sunuşu, doğal seçilimin doğasıyla ilgili düşünce dizileri ile birleşerek evrimi anlayışımızla ilgili geniş kapsamlı imalarda bulunmuştu. Zaman, kitaptaki fikirlerin önemini onayladı. Kuvvetli entelektüelliğe sahip olmasına rağmen teknik bir dille yazılmamış olan “Gen Bencildir” birçoklarınca bilim yazıtının başyapıtı olarak görülür ve kitaptaki öngörüler günümüzde bile ilk yayımlandığı gündeki kadar güncelliğini korur.
  • Yeryüzündeki En Büyük Gösteri

Bu kitap, evrim "teorisi"nin gerçek olduğuna yani bilimin herhangi bir gerçeği kadar su götürmez bir gerçek olduğuna dair kanıtların kişisel bir özeti.
  • Olasılıksızlık Dağına Tırmanmak

Oldukça karmaşık olan ve tamamıyla iş gören bir organ olan insan gözü gibi anlaşılması güç bir nesne nasıl tesadüf eseri ortaya çıkabilir? New York Times’ın "bir başyapıt" olarak nitelendirdiği bu eserde Richard Dawkins evrimsel adaptasyonu dünya üzerindeki yaşamın mekanizması olarak öne sürdüğü argümanını, sebeplerini dikkatlice belirterek ve muhteşem bir şekilde görselleştirerek açıklıyor. "Olasılıksızlık Dağı" metaforu, canlıların "tasarımlanmış" gibi görünen karmaşıklığında bulduğumuz mükemmellik ve olasılıksızlık kaynaşmasını temsil ediyor. Dawkins, mükemmelliğe giden uzun ve olasılıksız yolda, dağın geçitleri boyunca zirvelerine çıkararak, okuyucuya nefes kesici bu yolculuk esnasında ustaca rehberlik ediyor. İncirlerin verimli popülâsyonları, örümceklerin ipeksi karmaşık dünyaları, uçamayan hayvanların vücutlarındaki kanatların evrimi gibi sıra dışı evrimsel adaptasyonların etkili bir şekilde gerçekleştirilen anlatımına akıl dolu görseller eşlik ediyor. Tüm bu yolculuk sürecinde, zaman çizgisi boyunca bitmeyen kutsal yolculuğunda kendi kaderinden sorumlu olan yaşam molekülü DNA bağı da yerini alıyor.
  • Bir Şeytan’ın Papazı

Yazdığı yazıları ile sahip olduğu Bilimin Halkça Anlaşılması Profesörlüğü unvanını hak eden ünlü evrim biyologu Profesör Clinton Richard Dawkins'in en çok ses getiren yazılarının toplandığı bu kitap edebiyat ve bilimi birleştiren ve yine kendine has berrak ve sert tarza sahip. 2008 yılında Tanrı Yanılgısı isimli kitabına açılan dava ile ve web sitesinin Adnan Oktar'ın şikayeti ile kapatılmasıyla yine gündemden düşmeyen yazarın bu kitabı, olaylara Richard Dawkins'in gözünden bakıyor. Kitapta ayrıca bilim dünyasında kendine muhalif olan insanlara olan eleştirileri ve kendi deyimi ile kankası olan Douglas Adams'a (Otostopçu'nun Galaksi Rehberi kitabının yazarı olan benzersiz mizah dehası) ölümünden sonra yazdığı methiye de bulunuyor.Sunday Times Bestseller "Batıl inancın karşısında deneysel bilimin ateşli bir avukatı … En uzlaşmaz olduğun anda bile, fiziksel dünyaya karşı samimi bir hayranlık duygusu uyandırıyor." Library Journal, Yılın en iyi Bilim-Teknoloji kitabı olarak seçildi "Dawkins zamanımızın en büyük evrim biyologu … Tartışmaya girmekte çok hızlı ve sahte bilim insanlarının, bağnaz dindarların ve muğlak felsefecilerin yırtıcı bir düşmanı." Christopher Lambton, Scotsman 'Kristal falcılarının, homepatların, yaradılışçıların, görecelikçilerin, zihinleri bulandıranların ve hilekarların savlarına saldırırken bir pala gibi, dar omuzlardan kafaları tek darbede koparıyor ... okuması büyük keyif' A.C. Grayling, Literary Review "Dünyanın en önde gelen evrim biyologlarından birisinin kaleme aldığı bu makale koleksiyonu, yazarın sağlam kanıtlar ve mantık sayesinde sürdürdüğü bilimsel gerçeğe olan bağlılığının derinlerine iniyor." Science News "Bilimsel prensipler diyarına zevk uyandıran bir seyahat … parlak bir şekilde sunulmuş ve kutlanmış." Kirkus Reviews
  • Yaşam, Evrim ve Biz

Bir insan çocukluğunu yaşamı boyunca içinde taşır. Nasıl çocukluğuna inmeden birisiyle ilgili gerçekleri ortaya koyamıyorsak, insanlığın gerçeklerini de biyolojik geçmişine inmeden anlayamayız. Evrim, tüm canlılarda geçmişten gelen derin izler bırakmıştır. Gerek bedensel, gerekse zihinsel olarak sahip olduğumuz ve bize kendimizi anlamanın birçok yolunu sunmakta olan bu içimizdeki izleri iyi incelersek, kendimizi çok daha iyi tanıyabiliriz. Biyoloji başta olmak üzere neredeyse tüm bilimleri ilgilendiren evrim konusu, genellikle önyargılı olduğumuz ve bu nedenle objektif bir bakışla yönelemediğimiz bir alandır. Oysa bu süreç dikkate alınmadan bilimsel eğitim programları amacına ulaşamaz. Bilimin tüm alanlarında olduğu gibi bu alanda temel bilgiye sahip olunduğunda daha net ve sağlıklı düşünmek mümkün olur. Evrim doğru anlaşıldığında, önyargıların ve tepkilerin temelindeki yanılgılar da görülebilir. Hemen hepimizin bir fikir sahibi olduğu, ama yeterince bilgi sahibi olmadığı bu alanda güvenilir bir kaynağa ulaşabilmek önemli bir sorundur. Bu kitap, yaşama dair temel soruların cevaplarını ve çok kapsamlı olan evrim konusuna ilişkin alt başlıkları, mümkün olduğunca yalın bir dille ve objektif olarak anlatabilmek amacıyla hazırlanmıştır. Nereye gittiğimizi anlamak için nereden geldiğimizi bilmek gerekir.

Gökkuşağını Çözmek