Sanat Kitapları

Yayınevi/Marka
125 öğeden 1-16 arası gösteriliyor.
Sayfa  1 - 8
  • Hayal Perdesi Sinema Dergisi Sayı: 45

    Karton Kapak
    Hayal Perdesi’nin 45. Sayısı Çıktı! 2015 yılı itibariyle yayın hayatına matbu halde devam eden Hayal Perdesi Sinema Dergisi’nin 45. sayısı çıktı. Yeni sayıda güncel filmler hakkında eleştiri ve söyleşilerin yanında yönetmen portreleri, sinema tekniğine dair yazılar ve sinema literatüründen yeni haberler Hayal Perdesi okurları ile buluşuyor. Derginin Vizyon sayfalarında kültür endüstrisine entegre olmuş sanatçı hikayelerini anlatan Büyük Gözler (Big Eyes) ve Birdman, Çanakkale Savaşı anlatılarının geldiği noktada Son Mektup, Stüdyo Ghibli’nin kurucu yönetmenlerinden Isou Takahata’nın başyapıtı Prenses Kaguya Masalı (Kaguyahime No Monogatari), Enigma’nın çözümlenmesi sürecini anlatan The Imitation Game ve astrofizikçi Stephen Hawking’in biyografisi Her Şeyin Teorisi (The Theory of Everything) yer alıyor. Söyleşi bölümünde Zeynep Merve Uygun Çekmeköy Underground filminin yönetmeni Aysim Türkmen ile Türkiye’deki kentsel değişim, değişimin getirdiği yeni alt-kültürler ve bunlardan ilhamla çektiği filmi hakkında konuşuyor. Belgesel Odası’ndaysa Gökhan Yorgancıgil’in yönettiği Afrika ve Osmanlı belgeselinin senaristlerinden akademisyen Hatice Uğur belgesel üzerinden Afrika algısını, Osmanlı-Afrika ilişkilerini ve bize uzak olduğunu sandığımız Afrika’nın yakınlığını anlatıyor. Televizyon eleştirilerinin yer alacağı yeni bölüm Uzaktan Kumanda’da Onur Ünlü’nün yeni dizisi Beş Kardeş hakkında bir eleştiri, Sinefil sayfalarında ise Çin’de kapitalizmin getirdiği toplumsal değişimi anlatan Pickpocket (Xiao Wu) filmi yer alıyor.   Yönetmen İncelemeleri Hayal Perdesi’nin yeni bölümlerinden Portre’de Nesibe Sena Arslan, Meksikalı yönetmen Alejandro González Iñárritu’nun Birdman’e kadar geçtiği süreçleri küreselleşme bağlamında inceliyor. Türk Sineması Araştırmaları sayfalarında, sinemamızda toplumsal gerçekçi damarın temsilcilerinden yönetmen Bilge Olgaç hakkında Semra Güzel Korver’in kaleme aldığı bir makale ve sinema yazarları Atilla Dorsay, Kerem Akça, Ali Ulvi Uyanık’ın Olgaç ile ilgili görüşleri yer alıyor. Büyülü Gerçek sayfalarında Cihan Aktaş, cüzzamlılar hakkındaki Ev Karadır filmi üzerinden şair Furuğ Ferruhzad’ın sinemayla ilişkisini ele alıyor.   Sinema Tekniği Kamera Arkası’nda Süt, Bal, Sivas gibi filmlerde çalışan İmad Bora Ağababa, storyboard çizmenin inceliklerini, Türk ve dünya sinemasında storyboardun kullanımını anlattı. Canlandırma sayfalarında ise Koray Sevindi animasyon film yapımının temel prensiplerini bilinen örnekleri üzerinden açıklıyor.   Sinema Yayıncılığından Yeni Haberler Akademi sayfalarında Yasin Aydınlık “Yeni Türkiye Sinemasında Kürt Meselesinin Temsilleri” başlıklı tezinin, Kitaplık bölümünde Elif Demoğlu sahte belgesel (mockumentary) üzerine yazdığı Düş ile Gerçek Arasında: Sahte Belgesel kitabının süreçlerini ve metodunu anlatıyor. Kulis sayfalarında Türkiye’de sinema yayıncılığının öncülerinden Agora Kitaplığı’nın editörü Osman Akınhay yeni projelerinin haberini veriyor.   Neden Film Seyrediyoruz köşemizin bu sayıdaki misafiriyse siyaset bilimci ve sosyolog Ali Yaşar Sarıbay. Ayrıca bu sayıda, Hayal Perdesi yazarlarının 34. İstanbul Film Festivali’nde merak ettikleri filmlere dair notlarını da bulabilirsiniz.
    7,20  TL8,00  TL
  • Ayarsız - Sayı: 2

    Karton Kapak
    • Dosya: “şiddetli olsa da fırtına, martı sevdiği denizden vazgeçmez asla...” Ayarsız dergisinin ikinci sayısının mottosu; “şiddetli olsa da fırtına, martı sevdiği denizden vazgeçmez asla...” Türkiye’nin içinde geçtiği süreç değerlendirildiğinde martı ve deniz imgeleri daha anlamlı hâle geliyor. İlk sayısı hayli ilgi gören Ayarsız’ın ikinci sayısı yine yoğun ve güzel yazılara sahip, işte öne çıkan birkaç yazı: Kübra Pelivan, Kut’ül Ammare’nin yüzüncü yıldönümü hâtırasına kaleme aldığı “Bir Şuaybe Gecesi” isimli hikâyesiyle bizleri o günlere götürüyor. Gökçe Nur Şafak “bir binanın yok olması, aynı zamanda bireyin kimliğini oluşturan kendi mâzisinden de bir parçanın yok olması” diyerek, Narmanlı Han’ın hikâyesi üstünden yok olan hatıralarımıza işaret ediyor. Dr. Zinnur Erden, Metin Savaş’ın post-modern romandaki yerini ve onun eserleri üstünden post-modern romanı analiz ediyor. “Kaf-Sin-Kaf” sloganını futbolla ilgilenenler bilir, peki bu slogan neyi temsil eder, ne zaman ortaya çıkmıştır? Fatih İpek güzel bir anlatımla, “futbol sadece futbol değildir” sözünü bir kez daha haklı çıkartıyor. Erkek sünnetinin 4,400 yıllık bir geçmişinin olduğunu biliyor musunuz? Sergen Çirkin arkeolojik bulgulara göre erkek sünnetinin tarihini anlatıyor. Hilmi Yavuz’un “bize doğunun büyük şiiri kaldı” dizesinden yola çıkan Fırat Kargıoğlu okuru doğunun şiirine götürüyor. Erkan Çakıcı, bir taraftan çayını yudumlarken bir taraftan da Türkiye’nin gelecekte karşı karşıya kalacağı sosyolojik meselelere değiniyor. Sarıkamış Harbi’ni farklı bir anlatımla okumak ister misiniz? Turgay Bostan, Sarıkamış Harbi’ni Kalaycı Hilmi isimli gerçeküstü kahramanın dilinden anlatıyor. Şiir, öykü ve denemelerin yer aldığı Ayarsız’ın 2. sayısı sizleri bekliyor efendim, iyi okumalar…
    5,40  TL6,00  TL
  • Hayal Perdesi Sinema Dergisi Sayı: 44

    Karton Kapak
    “Hayal Perdesi, 44. sayısından itibaren matbu halde yayınlanıyor.”   2003 yılında Bilim ve Sanat Vakfı Sanat Araştırmaları Merkezi bünyesinde kurulan Hayal Perdesi Sinema Topluluğu, film gösterimleri, seminerler, film okumaları, kısa film çalışmaları ve yönetmenlerle gerçekleştirilen atölyelerden sonra Hayal Perdesi Sinema Dergisi’ni yayınlamaya başladı. Dergi, 2003-2009 yılları arasında on üç sayı fanzin olarak çıktı. Ocak-Şubat 2010 tarihli on dördüncü sayısından itibaren iki aylık e-dergi formatında yayınlanmaya başladı. Hayal Perdesi, 44. sayısından itibaren matbu halde yayınlanıyor. Tasarımı yenilenen ve yeni bölümler eklenen derginin Vizyon sayfalarında Leviathan, Turist, Exodus: Tanrılar ve Krallar, Kesik, Sesime Gel ve Whiplash yazıları yer alıyor. Söyleşi bölümünde Neden Tarkovski Olamıyorum filminin yönetmeni Murat Düzgünoğlu var. Perspektif’te geçen yılın yerli filmleri değerlendirildi. Belgesel Odası’nda Cem Kaya imzalı Motör (Remake Remix Rip-Off, 2014) filmi ele alınıyor. Cihan Aktaş son dönem filmlerdeki erkek karakterlere değiniyor. “Neden Film Seyrediyoruz?” sorusunuysa bu sayıda Peyami Çelikcan cevapladı.
    7,20  TL8,00  TL
  • Hayal Perdesi Sinema Dergisi Sayı: 49

    Karton Kapak
    Derginin Vizyon sayfalarında The Lobster, Abluka, Ben, Earl ve Ölen Kız, Mustang, Marslı ve Bulantı filmlerinin eleştirileri yer alıyor. Söyleşi bölümünde Bulantı hakkında “İlk Kez Bir Sevgi Filmi Yaptım” diyen Zeki Demirkubuz ile konuştuk. Türk Sineması Araştırmaları’nda Natuk Baytan’ın sinemasını Baytan’la çalışmış iki yönetmene -Adem Ayral ve İsmail Güneş’e- sorduk. Belgesel Odası’nda Bozcaada Uluslararası Ekolojik Belgesel Festivali’nin kurucularından yönetmen Petra Holzer, Kamera Arkası’nda ise set amiri Sadun Demirkapu konuğumuz oldu. Akademi sayfalarında ise Ahmet Oktan doktora tezinden yola çıkarak Türk sinemasında 1980’den bugüne değişen aile imgesini anlattı. Uzaktan Kumanda’da televizyon eleştirmeni Sema Karabıyık, Türk dizilerindeki anne imgesinin geçmişten bugüne nasıl değiştiğini değerlendirirken, Açık Alan’da geçtiğimiz yılın en iyi filmlerinden Ida ele alınıyor. Canlandırma sayfalarında Koray Sevindi Türk animasyonunun tarihine eleştirel bir gözle bakıyor. Sinefil bölümünde Robert Bresson’un ölümsüz yapıtı Rastgele Bathazar, Eskimeyen Filmler’de ise Ömer Kavur’un Yusuf ile Kenan’ı yer alıyor. Kitaplık sayfalarında Tarık Solmuş’un Sinemada Kadın Psikolojisi kitabı inceleniyor.
    7,20  TL8,00  TL
  • Hayal Perdesi Sinema Dergisi Sayı: 47

    Karton Kapak
    Yayın hayatına matbu devam eden Hayal Perdesi Sinema Dergisi’nin Temmuz-Ağustos 2015 tarihli 47. sayısı çıktı. Derginin Vizyon sayfalarında Kuzu, Yüzündeki Sır (Phoenix) ve Taksi Tahran (Taxi) filmlerinin eleştirileri yer alıyor. Vizyon görmeyen filmlerin incelendiği Vizyon Ötesi’nde ise Ex Machina var. Portre sayfalarında ise Cafer Penahi’nin filmografi değerlendiriliyor. Türk Sineması Araştırmaları’nda Yeşilçam’da üç binden fazla film afişi yapan Erol Ağakay, Kamera Arkası’nda ünlü sinema makyözlerinden Derya Ergün, Akademi’de “Türk Sinemasında Beden ve Hastalık Temsilleri” tezini hazırlayan Nuray Hilal Tuğan ile yapılan söyleşiler yer alıyor. Perspektif sayfalarında Dilara Bostan Walt Disney’in masal uyarlamalarındaki kadın temsilini incelerken, Zeynep Gemuhluoğlu Jean-Luc Godard’ın son filmi Dile Veda’yı (Adieu au langage) Giorgio Agamben’in sinemasal yaklaşımı üzerinden ele alıyor. Canlandırma sayfalarında Rus ve Sovyet animasyonunun tarihi gelişimi inceleniyor. Malumatfuruş’ta ilk animasyonculardan Charlotte ‘Lotte’ Reiniger’in kendine mahsus tekniği silüet animasyonu tanıtılıyor. Belgesel Odası’nda ise Wim Wenders imzalı Salgado belgeseli Toprağın Tuzu (The Salt of the Earth) var. Açık Alan’da geçen yılın çok konuşulan filmlerinden Çocukluk (Boyhood), Sinefil’de bir faşizmin en etkileyici anlatımlarından Pan’ın Labirenti (El laberinto del fauno), Eskimeyen Filmler’de ise Atıf Yılmaz klasiği Aaahh Belinda yeni yaklaşımlar ile ele alınıyor. Uzaktan Kumanda sayfalarında ise Mozart in the Jungle dizisinin ilk sezonu değerlendiriliyor. “Neden Film Seyrediyoruz” sorusunu bu sayımızda felsefeci Oktay Taftalı cevaplıyor.
    7,20  TL8,00  TL
  • Hayal Perdesi Sinema Dergisi Sayı: 46

    Karton Kapak
    2015 yılı itibariyle yayın hayatına matbu halde devam eden Hayal Perdesi Sinema Dergisi’nin 46. sayısı çıktı.   Derginin Vizyon Ali Atay’ın bir Rumeli hikâyesi anlattığı ilk yönetmenlik denemesi Limonata, süper kahramanlar karmasının son filmi Yenilmezler: Ultron Çağı (Avengers: Age of Ultron), İran’ın ilk vampir western’i olarak sunulan Gece Yarısı Sokakta Tek Başına Bir Kız (A Girl Walks Home Alone At Night), Stüdyo Ghibli’nin son animesi Marnie Oradayken (Omoide no Marnie) ve “Türk kadınının DNA’larına kodlanmış evlilik saplantısının” sebep olabileceği arızaları anlatan Kocan Kadar Konuş yer alıyor. Söyleşi bölümünde Barış Saydam kısa filmleri ile tanınan yönetmen Nesimi Yetik ile ilk uzun metrajlı filmi Toz Ruhu’nu konuşuyor. Toz Ruhu’nda Metin isminde tek başına yaşayan ve gündeliğe giden bir temizlikçinin hikâyesini anlatan Yetik ile sohbetimiz filmin edebiyat ve sinemaya referanslarına ve Metin karakterinin iç dünyasına dair detaylara uzanıyor. Kulis bölümünde Aida Begiç’le Balad ismini vermeyi düşündüğü son projesiyle ilgili kısa bir söyleşi var.
    7,20  TL8,00  TL
  • Hayal Perdesi Sinema Dergisi Sayı: 48

    Karton Kapak
    Yayın hayatına matbu devam eden Hayal Perdesi Sinema Dergisi’nin Eylül-Ekim 2015 tarihli 48. sayısı çıktı. Derginin Vizyon sayfalarında Sessizliğin Bakışı, Şeytanın Gözleri, Hitler’e Suikast, Aç Kalpler ve Victoria filmlerinin eleştirileri yer alıyor. Portre sayfalarında ise Woody Allen filmografisi değerlendiriliyor. Söyleşi bölümünde Gişe Memuru ile tanınan Tolga Karaçelik ile konuştuk. Kamera Arkası’nda Sinan Sertel’le ilk uzun metrajı Bir Gün Bir Çocuk, Türk Sineması Araştırmaları’nda sinema yazarı Ali Can Sekmeç ile Arakon Kardeşlerin sinemamızdaki yeri,Akademi’de ise Yavuz Özer’le “Sinemasal Anlamın Oluşumunda Mekânın Etkisi” tezi hakkında yapılan röportajlar yer alıyor. Açık Alan’da Türk sinemasının ilk polisiye kurgulu filmleri hakkında bir kronoloji sunulurken Belgesel Odası’nda Ülkesiz Şarkılarele alınıyor. Büyülü Gerçek sayfalarında Cihan Aktaş Dr. Jivago filmini edebiyat-sinema ilişkisi bağlamında değerlendirirken, Uzaktan Kumanda’da Nükhet Sirman bu sezon final yapan Kara Para Aşk ve Karadayı dizilerini final kurguları üzerinden tartışıyor. Canlandırma sayfalarında Çekoslovakya animasyonunun tarihi gelişimi inceleniyor. Malumatfuruş’ta Yurttaş Kane’in vizyon yıldönümünde Orson Welles sinemaya kattığı sihirle anılıyor. Sinefil bölümünde Ingmar Bergman’ın ölümsüz yapıtı Güz Sonatı, Eskimeyen Filmler’de ise Halit Refiğ filmi Karılar Koğuşu ele alınıyor. Kitaplık sayfalarında Sinema ve Politika ile Hayret Perdesini Temâşa-Ayşe Şasa Kitabı değerlendiriliyor. Kulis’in bu sayıdaki konuğu ise Kusursuzlar filminin senaristi olarak tanıdığımız Emine Yıldırım.
    7,20  TL8,00  TL
  • Hayal Perdesi Sinema Dergisi Yıllık Abonelik

    Karton Kapak
    İki ayda bir matbu olarak yayınlanan sinema kültürü dergisi Hayal Perdesi, sinemayı seven, üreten, sinema üzerine düşünen, teorik ve pratik olarak sinemayla ilgilenen herkese hitap ediyor. Abonelik Koşulları: Aboneliğin başlatıldığı tarihte o döneme ait yayındaki sayı gönderilir. Yeni sayılar, yayınlandığı tarihte (5 iş günü içerisinde) adrese postalanır. Kullanıcı teslim aldığı sayıları iptal ve iade hakkına sahip değildir. Aboneliğin iptali durumunda kullanıcı teslim almadığı sayıların bedelini, abonelik için ödediği tutar üzerinden düşülerek geri alır.  
    39,42  TL54,00  TL
  • Ayarsız - Sayı: 3

    Karton Kapak
    Dosya: bir pencere yeter konuk etmek için umudu Yazarlar: “bir pencere yeter konuk etmek için umudu” Ayarsız dergisinin Mayıs sayısının mottosu. Kendine âit bir dil kurma noktasında önemli bir mesafe kat eden dergi, 3. sayısında yeni zengin bir içerikle okuyucusunun huzuruna çıkıyor. Mayıs sayısında öne çıkan birkaç yazı ise şöyle: Romancı Metin Savaş “Gökdelen” romanı üzerinden günümüz toplumuna dair bir önemli değerlendirmelerde bulunarak mekânın insan için anlamını sorguluyor. Sanatçı Ahmet Şafak “Bugünkü boşvermişlik ikliminden hiçbir millî sonuç çıkmaz. Millî sanat mı? Hangi birikimle? Millî sanatın olabilmesi için millî folklorun olması şarttır. Folklor deyince halk oyunları zanneden aydın takımıyla nereye kadar?!” diyerek isyânını dile getiriyor. Kübra Pehlivan, “Nejat” isimli genç bir eczacının, Teşkilat’ın emriyle, Lawrence hakkında bilgi toplamak için Baalbek kazılarına katılmasının hikâyesini anlatıyor. Türkiye’de bilim kurgu sinemasının neden gelişmediğini Emel Bilge Çınar’ın yazısında bulabilirsiniz. Fenomen olma yolunda ilerleyen Lazutî Kıpçak Hoca yine kendi üslubunca Müslümanlara sesleniyor. Gökçe Nur Şafak insanın çevre ile olan ilişkisini yerli bir bakış açısıyla değerlendiriyor. Fırat Kargıoğlu, Kafka’nın “Melezleme” öyküsünün üstünden kendi anlam dünyasını okurlara açıyor. Bu sayıda ayrıca, Göktürk Ömer Çakır, Ahmet Turan Tiryaki, Kubilay Kavak, Burak Kürkçü, Hakan Boz, Rahmi Şeyhoğlu, Turgay Bostan, Murat Kerem Yılmaz, Metin Turhan, Veysel Gökberk Manga, Oğuzhan Murat Öztürk, Cumhur Bulut, Afşin Hatipoğlu, Fatih Oğuz, Savaşkan İlmak, Afşin Selim, Sidre Mete, Ozan Bodur, Erkan Çakıcı, Levent Albayrak, Ayşegül Büşra Çalık, Mehmet Parlar, Mehtap Akkoyun, A. Serkan Selay, Mehmet Ümit Çeken, Oğuzhan Özdaş Feyzullah G. Hilal’in yazıları yer alıyor. Hakan İlhan Kurt, Bleda Yaman, Alperen Parlar, Selami Mete Akbaba ise şiirleriyle dergide yer alıyor. Ayarsız ayrıca Mayıs sayısında okuyucularına Dilaver Cebeci’nin dizelerinin eklendiği Mehmet Başbuğ’un “Atlar” isimli tablosunu poster olarak veriyor.
    5,40  TL6,00  TL
  • Ayarsız - Sayı: 4

    Karton Kapak
    • Dosya: Çünkü bitkinliklerini günden saklar ekinler Ekinler çocukların en rahat uykuları (İsmet Özel)   Yazarlar: Ayarsız dergisinin Haziran sayısı okuyucuyla buluştu. Kubilay Kavak “Hakikat”, Göktürk Ömer Çakır “Çölleri Geçen Denizleri Aşan Civan Türkler”, Kübra Pehlivan “Nejat- Baalbek’e Dönüş-”, Gökçe Nur Şafak “İtaliklemeler: Ingeborg’la Yürümek”, Ahmet Turan Tiryaki “Regrette Rien”, Fırat Kargıoğlu “Panoptikon”, Hakan İlhan Kurt “Belemir”, Afşin Selim “Tanıdığımız Alçaklar”, Mehmet Sürübaşı “Ayarsız Bir Yol Şeysi”, Afşin Hatipoğlu “Mao’dan İbrahimoviç’e Çin”, Savaşkan İlmak “Bir Ütopyanın Kurulumu Üzerine”, Mustafa Yiğit “Ankara Yazı İçimizi Isıttı”, A. Serkan Selay “Kronolojik Türk Müziği Notları”, Kerem Murat Yılmaz “Bir Kitabın Yüzyıllık Hikâyesi”, Sidre Mete “Vasiyet”, Erkan  Çakıcı “Ramazan’ın Gelişine Dair İçinden Dua Eden Bir Tebessüm”, Abdullah Mollaoğlu “Kamyon”, Mine Bayoğlu “Çirkin Adam”, Ramazan Can “Şamanlar ve Demonlar”, Cumhur Bulut “Tılsım Bozulmadan Önce”,  Veysel Göktürk Manga “Mütefelsif, Evlâd-ı Dönerciyân Ve Gariban Bir Adamın Hikâyesi”, Metin Savaş “Postmodern Birey”, Sergen Çirkin “Bilinen En Eski Kur’an Yazmaları Nerede?”, Kübra Meral “Salep Davası”, Rahmi Şeyhoğlu “Bir İdealistin Not Defterinden”, Ahmet Afşin Efkarlıoğlu “Ha Xena Ha Gökçe”, Çağrı Koçyiğit “Film Seti”, Turgay Bostan “Yemen Cephesi Destanı”, Metin Turhan “Rüşvet Kapıdan Girince İnsaf Bacadan Çıkar”, Lazutî Kıpçak Hoca “La’ya Selam, Kutili Yuruyîşa Devam”, Kadir Yılmaz “Hayli Şahsî Bir Okuma Tecrübesine Dair Notlar”, Mehtap Akkoyun “Ağzımda Göğ Bir Lehçe”, Berna Uzun “Bu Asr’ın İçinde”, M. Ragıp Vural “Bir Otopsi Denemesi” başlıklı eserleriyle bu sayıya katkı sunan isimler.    
    5,40  TL6,00  TL
  • Ayarsız - Sayı: 5

    Karton Kapak
    Kapak: Tanrım ona bir salıncak! Taş kesilmesin diye taş Donakalmasın diye boşlukta. (Edip Cansever)   Yazarlar: Ayarsız dergisinin Temmuz sayısı okuyucuyla buluştu. Derginin beşinci sayısında yer alan yazılar ve şiirler şöyle: Mehmet Parlar “Mustafaya Mektup” (şiir), Kubilay Kavak “İnsanın Hakikati”, Göktürk Ömer Çakır “Yalan Söyleyen Sosyal Medya Utansın”, Ahmet Turan Tiryaki “Saide Sana Biraz Tanbur Çalayım mı?”, Fırat Kargıoğlu “Panoptikon-II”,  Savaşkan İlmak “Doruklara Uğramayan Yola, Yol mu Denir?”  Veysel Göktürk Manga “Bun Günde Uzak Uçan Bir Kadının Tavattun Sergüzeşti”, Emel Bilge Çınar “Sinema Üzerine Okumalar: Sinema Nedir?/ Andre Bazin”, Afşin Selim “Hayat Gâilesi”,  Oğuzhan Murat Öztürk Yokluğun Istırabını Tercih Etmenin Peotikası” Sidre Mete “Vedâ”, Afşin Hatipoğlu “Futboldan çıktım Yola”,  Kübra Pehlivan “Artçı  Bölüğü”, Dr. Murat Çelik “Kohenler ve Leviler”, Mustafa Yiğit “Milli Sinema mı Dediniz?” Ayşegül Büşra Çalık “Bizim Çocuklara Bir Mektup Niyetine”, Mehmet Sürübaşı “Ben Böyleyim Sense Fazlasıyla Güzel” (şiir), A. Serkan Selay “Kronolojik Türk Müziği Notları-II”, Misli Baydoğan “Gelecek İçin Geçmişi Biçimlendirme: Ermeni Soykırımı İddiaları”, Metin Savaş “Bir Polis Gözüyle Merdiven Boşluğu”, Bleda Yaman “Bir Tutam Umut” (şiir), Erkan Çakıcı “ ‘Bir Dost’tan Kurtulmanın ‘Suskunluk’ Tarihi”, Rahmi Şeyhoğlu “Bir İdealistin Not Defterinden”,  Kerem Murat Yılmaz “O. Çocuğu Kelimesinin Arkeolojisi Üzerine Bir Deneme”,  Mehmet Onur Yılmaz “Özümüze Dönmek, ‘Öz’den Vazgeçmemektir, Fatih Akman “Bir Ulu Dağın Gölgesinde: Palandöken”, Yalçın Selim Pusat “Kaybediyoruz Beyler”, Ahmet Afşin Efkarlıoğlu “Mecûsî” (şiir), Elif Aybüke Büyükyılmaz “Ayarsız Sözlük”, Abdullah Mollaoğlu “Muhammed Ali”, Lazutî Kıpçak Hoca, “Soğdurmayun Da Soğmiyayum”, Turgay Bostan, “Eşkıya Lambos Destanı”, Çağhan Sarı “Yasaklar Tarihimizden Birkaç Not”, Asım Öksüz “Velhâsıl Dardayız”  M. Ragıp Vural “Dört Hikâye”, Muhammed Büyükköroğlu Ahfeş’in Keçisi” (şiir). Ayarsız’ın 5. sayısı sizleri bekliyor efendim, iyi okumalar…
    5,40  TL6,00  TL
  • Ayarsız - Sayı: 7

    Karton Kapak
    • Kapak: Dedim ya... Eylül'dü.  
    5,40  TL6,00  TL
  • Ayarsız - Sayı: 6

    Karton Kapak
    • Kapak: Çok kışlar gördü bu çınar Dalımız kadar kökümüz var
    5,40  TL6,00  TL
  • Hayal Perdesi Sinema Dergisi Sayı: 50

    Karton Kapak
    Hayal Perdesi’nin 50. Sayısıyla Abonelik Başladı Hayal Perdesi Sinema Dergisi’nin Ocak-Şubat 2016 tarihli 50. sayısı çıktı. Yeni sayıyla birlikte artık Hayal Perdesi’ne babil.com üzerinden abone olmak mümkün. Derginin Vizyon sayfalarında The Hateful Eight, Dheepan, Nadide Hayat ve Sarmaşık filmlerinin eleştirileri yer alıyor. Söyleşi bölümünde Özcan Alper ile Rüzgarın Hatıraları’nı, Faruk Hacıhafızoğlu ile Kar Korsanları’nı konuştuk. Türk Sineması Araştırmaları’nda Barış Saydam 2015 yılında Türk sinemasını tematik, sektörel ve istatistiki olarak inceliyor. 50. sayıda ayrıca Hayal Perdesi yazarları 2015’te izledikleri en iyi filmleri sizler için sıralıyor. Portre sayfalarında son olarak Gençlik filmiyle gündeme gelen Paolo Sorrentino var. Belgesel Odası’nda Geleceğe Dönüş efsanesini konu alan Zamanda Yolculuk kritik ediliyor. Uzaktan Kumanda’da Sadık Şanlı ünlü uyuşturucu taciri Pablo Escobar’ın hayatını anlatan Narcos dizisini değerlendiriyor. Kamera Arkası’nda görsel efekt yönetmeni ve dijital ressam Metin Güngör konuğumuz oldu. Akademi sayfalarında ise Eylem Arslan doktora tezinden yola çıkarak Türk sinemasında dağıtım süreçlerini anlattı. Canlandırma sayfalarında Koray Sevindi Çin animasyonunun tarihine eleştirel bir gözle bakıyor. Sinefil bölümünde Lars von Trier’in mekân kullanımında çığır açan filmi Dogville, Eskimeyen Filmler’de ise Metin Erksan ve Şerif Gören’in Yılanların Öcü uyarlamaları karşılaştırmalı olarak ele alınıyor. Malumatfuruş’ta Lekeli Adam ve Atları da Vururlar filmleri üzerinden sinemada gerilimin doğası tartışılıyor. Hayal Perdesi’nin yeni bölümü Kadraj’da havuz unsuruna Aşk Mevsimi, Tatlı Budala ve Annemle Geçen Yaz filmlerinde yüklenen anlamlar tespit ediliyor. Kitaplık sayfalarında Metis Yayınları’nda çıkan Filmlerle Hatırlamak ve Küre Yayınları’nın “Ahmet Uluçay Kitaplığı” inceleniyor. Bu sayıda Kulis’in konuğu ise Nadir Öperli.  
    8,10  TL9,00  TL
  • Hayal Perdesi Sinema Dergisi Sayı: 51

    Karton Kapak
    Derginin Vizyon sayfalarında Suikastçı, Saul’un Oğlu, Sessiz Çığlık ve İftarlık Gazoz filmlerinin eleştirileri yer alıyor. Portre sayfalarında Celil Civan, son filmleri Yüce Sezar! ile gündeme gelen Coen Kardeşlerin sinemasındaki tekrarlayan temaları inceliyor. Belgesel Odası’nda Atalay Taşdiken ile Neşet Ertaş belgeseli Ah Yalan Dünyada’yı konuştuk. Oscar 2016 dosyasında 88. Akademi Ödülleri’ne aday olan filmler, Akademi’nin filmlere yaklaşımı ve ödüllerin Amerikan siyasetiyle ilişkisi tartışılıyor. Dergi sayfalarında En İyi Animasyon dalında Oscar kazanan Ters Yüz hakkında bir yazı bulunuyor. Türk Sineması Araştırmaları’nda Almanya’ya göçü konu alan filmler değerlendiriliyor. Kamera Arkası’nda çağdaş sanat çalışmaları ile tanınan ses ve müzik direktörü Cevdet Erek ile sinema sesin kullanımı hakkında konuştuk. Uzaktan Kumanda’da The Walking Dead dizisinin son sezonu yerleşiklik ve göçebelik bağlamında tartışılıyor. Akademi sayfalarında ise Seda Aktaş kitlesel fonlamanın Türkiye’deki uygulamalarını ve imkânlarını anlatıyor. Canlandırma sayfalarında Koray Sevindi Fransız animasyonunun tarihine eleştirel bir gözle bakıyor. Sinefil bölümünde Aynalı Maske, Eskimeyen Filmler’de ise Reha Erdem’in ilk filmi A Ay, Açık Alan’da ise 2014’ün sıra dışı yapımı Daire var. Malumatfuruş’ta fotoğraf karelerinden oluşan La Jetee ele alınırken, Kısaca’da David Lynch kısası Absurda var. Kadraj’da ters kronolojinin kullanıldığı Mutlu Son, Akıl Defteri ve Nane Şekeri filmleri, Kitaplık sayfalarında Dünya Sinemasında Akımlar inceleniyor. Bu sayıda Kulis’in konuğu ise Esme Madra.
    8,10  TL9,00  TL
  • Ayarsız - Sayı: 8

    Karton Kapak
    • KapakYağmur hep gece yağsaVe yıkasa sabahları Ayarsız Ekim sayısı yine renkil ve özgün içeriği ile okuyucuya merhaba dedi. Derginin bu ay öne çıkan bazı yazıları ve başlıkları şöye: Sidre Mete “Susadın mı?”, Emel Bilge Çınar “Bir Ağıt Bin Yalnızlık”, Ahmet Turan Tiryaki “Aşk Atına Suvar’ Olan Âşıklar”, Göktürk Ömer Çakır “Hapsiye Hymnos”, Kubilay Kavak “An”, Erkan Çakıcı” Mahallenin En Güzel Abisi”,  Oğuzhan Murat Öztürk “Grouchy”,  A. Serkan Selay “Segah Dalgalarla Çırpınır Karadeniz”,  Afşin Hatipoğlu “Gündem Üzerine Hukuku Notlar”,  Afşın Efkarlıoğlu “Unutulmuş Bir Şiir”,  Metin Savaş “Anlamsızlık ve Kösem Sultan’ın Şampuanı”,  Veysel Gökberk Manga “Doçentliğimin Son Günü”,  Alper Ertaş “Hissiyat-ı Mahsusa”, Fırat Kargıoğlu “Janjanlı Jakobenler”,  Kübra Pehlivan “Şair ve Jöntürk”, Dr. Murat Çelik  “Hint Sinamesı ve  İlahi Terennümü: Kavvaliler”,  Misli Baydoğan “Mediha Hanım’ın Kreizantemleri”,  Sergen Çirkin “Def-I Hacet Bir Muhabbet: Eski Çağda Tuvalet Kültürü” Hasan Göktay Aytekin “Dinimiz İnşaat”, Afşin Selim “Kuş Cama İnanmaz”,  Hüseyin Raşit Yılmaz “Ahlaki Bir Meydan Okuyuş Olarak Nevzat Kösoğlu”
    5,40  TL6,00  TL