Şiir Kitapları

Yayınevi/Marka
403 öğeden 1-16 arası gösteriliyor.
Sayfa  1 - 26
  • Sylvia Plath'ın Şairliğinin İntiharı Bağlamında Analiz

    Karton Kapak
    Sanat ve Bilim Fakültesi Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü’nden Mezun Olmak İçin Gerekli Koşulları Kısmen Karşılamak Amacıyla Teslim Edilmiş Bir Tez...   Umarım böylesine emsalsiz ve belirgin bir konuda, şiirlerini ölüm kavramını derinden algılayarak yazmış ve intiharında da sanatındaki kadar başarılı olmuş bir kadının analizini yapabilme konusunda başarısız olmam.   Gizdökümcü tür nedir ve Sylvia Plath’ın şairliği bu türe ne kadar aittir?   İntiharla sanatsal yaratı arasındaki ilişki;  Sylvia Plath şiirlerini ve ölümünü nasıl yaratır?   Kadınların şiirlerinin ortak yönlerini ve kısıtlamaları barındırma ölçüsü   Plath’ın düzyazılarıyla  şiirleri arasındaki temel farklar; kurgusal metinleriyle dizeleri arasında bazı karşılaştırmalar   Önceki bölümlerin çıkarımları ışığında, S. Plath’ın bazı şiirlerinin kronolojik bir analizi
    6,75  TL9,00  TL
  • Poetika

    Karton Kapak
    Poetika, Antik Yunan felsefesinin en önemli düşünürlerinden Aristoteles‘in sanat üstüne kaleme almış olduğu bir başyapıt. Platon’un Akademia’sında yirmi yıl boyunca ünlü filozofun öğrencisi olan Aristoteles, bu benzersiz metninde, şiiri tüm edebiyat türlerini kapsayacak biçimde ele alır; bunun temelinde olayları ve eylemleri "taklit etme"nin bulunduğunu söyler. Derinlemesine incelediği tek sanat türü olan tragedya büyük bir eylemi taklit eder ve seyircilerin duyguları üzerinde bir "arındırma" etkisinde bulunur. Poetika, sanat ve edebiyatla ilgili kuramlar, düşünceler ve kavramlar konusunda kafa yoranların onsuz edemeyecekleri bir metindir. Çevirmeni Samih Rifat’ın deyişiyle, "şiir, özellikle de tiyatro, ama buradan yola çıkarak tüm estetik evren için bir kutsal kitap"tır.
    7,10  TL10,00  TL
  • Poetika Dersleri

    Karton Kapak
    Klasik edebiyatımızda şiir sanatına dair bize ulaşan müstakil bir kitap yoktur. Tanzimat devrinde şiire dair tartışmalar neredeyse tamamen gazete ve dergi sayfalarında yoğunlaşır. Cumhuriyet devrinde ise şiir sanatı üzerine zengin bir literatür karşımıza çıkar. Fakat şiir kadar, şiir hakkında söylenenlerin de ucu bucağı, eni-boyu yoktur. Şehzadenin filleri gibi, herkes bir ucundan tutar ve dokunabildiğinden hissettiği intibaları dile getirir. Elinizdeki eser, adından da tahmin edileceği gibi bir inceleme ve araştırma mahsûlü olmaktan çok, şiir üzerine teorik birtakım bahislerin kürsülerde takrir edilmesinden oluşuyor. Dergâh Yayınları, M. Orhan Okay’ın "Bütün Eserleri" serisine Poetika Dersleri ile devam ediyor.
    10,50  TL14,00  TL
  • Şiir Dili ve Türk Şiir Dili

    Karton Kapak
    Prof. Dr. Doğan Aksan’ın, Şiir Dili ve Türk Şiir Dili (Dilbilim Açısından Bakış) adını taşıyan bu yapıtı, adına şiir denen insan yaratısının çözülemeyen, kestirilemeyen kimi yönlerinin dilbilimle aydınlatılabileceğini ortaya koyuyor. Bunu yaparken de Türk şiirinin örneklerinden yararlanıyor. Dilbilimcilere, Türk dili ve edebiyatı öğretmen ve öğrencileriyle araştırıcılarına, özellikle şiirseverlere ışık tutan bir yapıt.          
    14,22  TL18,00  TL
  • Kuğunun Son Şarkısı

    Karton Kapak
    Hüsn ü Aşk, kuğunun, yani medeniyetimizin son güzel sarkışıydı. Galib bu şarkıyı Sultan III. Selim, Hattat Mustafa Rakım ve Dede Efendi'yle birlikte söyledi ve sustu. Söz artık "Nasıl bu taze maarifle eskiler alayim" diyenlerdeydi. Ancak, beş yüz yıllık birikimiyle karşılarında bir heyula gibi duran ve inanılmaz zenginliklere sahip olan divan şiiri, Galibin getirip bıraktığı parıltılı noktada hala gözleri kamaştırıyordu. Bu şiirin asla ölmeyen bir tarafı vardı; şiirimizin damarlarında bir usare gibi, Tanzimat şairlerinin pek farkına varamadıkları bir akışkanlıkla, fırsat bulur bulmaz yepyeni bir hayatiyetle gün ışığına çıkmak üzere dolaşıyordu. Bu saf şiir usaresi Şeyh Gâlib şiirinin imbiğinde damıtılmıştı.
    14,25  TL19,00  TL
  • Sufi ve Şiir

    Karton Kapak
    "Bütün şairler şiir söylemek hususunda söz meclisinde (Elest Bezmi) bir kadehten sarhoş oldular. Lakin bazılarının şarabına sakinin nazarının tesiri de karıştı. Ma'na aleminin dili ile konuşan bu şairlerin ağızları, şiir söyledikleri zaman, suret alemine karşı kapalıdır. Bunlar hakikat denizine ağ atmış olgunluk deryasının dalgıçlarıdır. Sen bunları öteki zümre ile bir tutma, zira bunların şiirlerinde şairlikten başka senin anlamadığın bir şey daha vardır."
    9,24  TL14,00  TL
  • İkinci Yeni Poetikası

    Karton Kapak
    İkinci Yeni Hareketi, Cumhuriyet sonrası Türk şiirinde önemli bir kırılma noktasıdır. 1950’li yıllarda başlayan bu hareketin, modern Türk şiirinin kurulması ve oluşumunda önemli bir rolü olduğu yadsınamaz. İlhan Berk, Turgut Uyar, Cemal Süreya, Ece Ayhan, Sezai Karakoç ve Edip Cansever, -şiirlerinin yanı sıra- kuramsal yazılarıyla modern Türk şiirinin poetikasını kurarlar. Kuşkusuz, İkinci Yeni şiirinin çözümlemesinde ve bu hareketin değerlendirilmesinde, İkinci Yeni şairlerinin poetika denemeleri bir anahtar işlevi görecektir. Bu kitap, söz konusu yazılardan hareketle, hem İkinci Yeni’nin oturduğu poetik temeli, hem de Türk şiirinin modernleşme seyrini kuramsal çerçevede saptamaya yönelik bir çabanın ürünüdür.
    26,25  TL35,00  TL
  • Şiirin Sesi, Toplumun Şarkısı

    Karton Kapak
    Divan şiirinin ‘gerçek’ hayattan, toplumdan kopuk, üretildiği zaman ve mekanla bağı olmayan, ‘soyut’ bir şiir olduğu edebiyat tarihinin yerleşik yargılarından biridir. Şiirin Sesi, Toplumun Şarkısı’nda Walter Andrews, Osmanlı gazel geleneğini incelerken bu yargının tam tersi bir yaklaşım getiriyor. Gazellerin, Osmanlı toplum ve kültür hayatını hem yansıttığını, hem de şekillendirdiğini gösteriyor. Cemaatçi dünya görüşünün, tasavvufun etkisinin, istikarlı iktidar yapısının, meclis, bezm gibi etkinliklerin, duygulara yüklenen aşkın anlamlarını, gerek Osmanlı toplumunu, gerekse gazelleri anlamak ve yorumlamak için önemini belirtiyor. Gazellerdeki anlam zenginliğinin, Osmanlı toplumunun karmaşıklığına uygun çok katmanlı okumalara olanak yarattığını vurguluyor. Divan şiiri konusunda bugüne dek yapılmış çalışmaların en önemlisini sunuyoruz.
    18,22  TL22,50  TL
  • Ömrüm Benim Bir Ateşti

    Karton Kapak
    Ahmet Hâşim, ne yazık ki, uzun zamandır, dil bakımından yeni nesillerin ulaşamayacakları bir yerde duruyor. Bugünkü haline bakınca, Türkçe’nin bir zamanlar Bâki’leri, Şeyh Galib’leri, Ahmet Hâşim’leri, Yahya Kemal’leri, Necip Fazıl’ları yetiştirmiş olduğuna inanmak çok zordur. Onlar sanki başka bir dilin, başka bir kültürün şairleri. Başka bir kültürün dedim; çünkü yeni nesillerin, sadece edebiyatımızın geçmişi ile değil, dil ve edebiyat vasıtasıyla bugüne aktarılması gereken kültürle de irtibatı kopmuştur. Eserlerini otuz, kırk, bilemediniz elli yıl önce vermiş şairlerin dilini anlamayan başka bir toplum, dünyanın ne geçmişinde vardır, ne de bugününde. Başka milletler, Ahmet Hâşim gibi şairlerinin geride bıraktıkları her şeyi büyük bir titizlikle muhafaza ediyor, evlerini geride bıraktıkları her şeyi büyük bir titizlikle muhafaza ediyor, evlerini müze haline getiriyor ve haklarında her yıl beş on kitap neşrediyorlar. Bizse onların dillerini hızla eskitiyor, ucuz mizahi romanlarda ve filmlerde alay konusu haline getiriyoruz. Halbuki Ahmet Hâşim ve onun cinsinden şairler, tek başlarına bir insanın hayatını zenginleştirebilirler; hatta sadece Hâşim’i okuyarak dünyaya herkesten farklı bakmak mümkündür.
    14,25  TL19,00  TL
  • İkinci Yeni Olayı

    Karton Kapak
    1950’li yılların ortalarında doğan İkinci Yeni, üzerinde çokça tartışılan ve günümüzde de tartışılmaya devam edilen bir şiir hareketidir. Asım Bezirci, İkinci Yeni Olayı çalışmasında, bu hareketi bütünlüklü bir bakış açısıyla ve derinlemesine inceliyor, tartışmaya çok önemli boyutlar kazandırıyor. Onun tarihçesini, kaynaklarını, sorunlarını ve ürünlerini gözden geçiriyor. Ünlü şairlerini teker teker, ötekilerini topluca eleştiriyor; savunucularıyla tartışıyor. En sonra da İkinci Yeni’den seçilmiş şiirlerle geniş bir kaynakça sunuyor.
    17,01  TL21,00  TL
  • Ve Gazel Yeniden

    Karton Kapak
    Sevgili! Hani bir aşk idin, bir güzellik idin sen, güzellikle aşkın kesiştiği prizmada. Güzelliğin, cihanı gösteren bir ayna; aşkın, o aynanın cilâsı idi hani. Güzelliğin olmasa efendim, aşkı hiç bilmeyecekti cihan; aşkın olmasa güzelliği hiç anlamayacaktı. Aşk pazarında mezat hep güzelliğine; güzellik yurdunda yollar hep aşkına durmuştu efendim... Ve sen gitmiştin... Şiiri meslek edinip de şair olamamanın acısını en iyi bilenlerdenim ben. Şiir söyleyemediğim için duygularımı, şiire en yakın gördüğüm deneme formatında anlatmayı yeğlemem bundandır. Ancak, bu kitaptaki her bir deneme için birkaç kitap okuduğumu itiraf etmeliyim. Uzun gecelerde küstürdüğüm uyku perisinin dönmesini beklerken şekillenen düşüncelerim beyaz sayfalara bu üslûpta yayıldı ve her bir cümle bazen birkaç defa değiştirildi. Anlattıklarım kendime değil, topluma; merkeze değil muhite aitti. Benim duyduklarımı duyan yüzlerce kalbin yaşadığını bu kırk denemeyi yazarken öğrendim. Hüzün, gözyaşı ve acıyı ifade etmenin ne kadar çok yolu varmış meğer. Meğer ne çok titrermiş kalbimiz yaşadıklarımız karşısında.
    9,00  TL12,00  TL
  • Kopuk Zincir

    Karton Kapak
    Orhan Koçak'ın 2011'de yayımladığımız, Turgut Uyar şiirini konu alan Bahisleri Yükseltmek kitabı ilgili okurlarımız için tam bir armağandı: Sırada Kopuk Zincir var. Kitap Koçak'ın 1993-2011 yılları arasında şiir üzerine yazdığı 19 makaleyi bir araya getiriyor. Nâzım Hikmet, Melih Cevdet Anday, Oktay Rifat, Fazıl Hüsnü Dağlarca, Behçet Necatigil, İlhan Berk, Ece Ayhan, Süreyya Berfe, Mehmet Taner, İzzet Yasar, Abdülkadir Budak, Enis Batur, Haydar Ergülen, Mahmut Temizyürek, Komet, Necmi Zekâ ve Bedirhan Toprak'ın şiirleri/kitapları vesilesiyle kaleme alınmış ve çeşitli dergilerde uzun bir zaman aralığında yayımlanmış bu yazılar, Orhan Koçak'ın eleştiri tarzının ayırt edici çizgilerini ve Türkçe modern şiirin estetik ve teorik çerçevesini göstermesi açısından son derece kıymetli bir kaynak.
    22,96  TL28,00  TL
  • Seçme Rubailer

    Karton Kapak
    Tabiî rubâi deyince bunların tercemelerinin de o vezinle yazılmış, o havayı veren şeyler oluşunu kastediyorum. Yoksa başka vezinlerle yapılan tercemeler benim zevkime göre, hatta mensur tercemeler kadar olsun muvaffakiyet kazanamamıştır. Madem ki rubâinin kendine has bir vezni vardır, o vezinle ülfet etmiş ve o zevki tatmış olanlara göre onu başka şiirlere has kalıpların içinde görmek, yadırgamaktan daha nahoş bir tesir bırakıyor. Nesirde nazma ait şekiller olmadığı için hiç olmazsa daha rahat ve serbest bir hâlde mefhumunu öğreniyor ve şiirin iç havasına dalabiliyoruz. Birdenbire içine nüfuz ettiğimiz için dış şekli ile münasebetini düşünmeyebiliyoruz; halbuki vezne bağlandığımız andan itibaren rubâinin maksat ve mefhumunu da kaybetmiş oluyoruz.
    7,50  TL10,00  TL
  • Sıfır İroni

    Karton Kapak
    Ezra Pound’un tekniği şiirde samimiyetin kanıtı olarak görmesinin üstünden neredeyse 100 yıl geçti, samimiyet şiirde hâlâ ana kavram olarak direniyor. Varlığı samimiyet kadar kolay fark edilebilen başka ne var? Var mı yok mu? Bir seferde, hiç yanılmadan, tartışmasız, kendimizi kandırmadan anında verebileceğimiz bir karar. Evet var, hayır yok. Bu kitapta Türk şiirinde samimiyetin kalesi olan Osman Konuk’un benzeri olmayan dünyasına bir kez daha tanıklık edeceksiniz, bu kez iyice yakından. Şairle yapılmış söyleşiler, şairin soruşturmalara verdiği cevaplar ve herkesin tiryakisi olduğu Küllük yazılarıSıfır İroni’de ilk kez bir arada. Şiirde olduğu kadar şairde de samimiyeti, doğrudanlığı özleyenlere.
    11,73  TL17,00  TL