Referans Kitapları

Yayınevi/Marka
91 öğeden 1-16 arası gösteriliyor.
Sayfa  1 - 6
  • Sanat 101

    Karton Kapak
    Sanat 101, sıkıcı ayrıntılara ve uzayıp giden açıklamalara girmeden, Leonardo da Vinci ve El Greco’dan Pablo Picasso ve Andy Warhol’a dek dünyanın en büyük sanatçılarını ve başyapıtlarını keşfetmenizi sağlayacak bir bilgi dağarcığını sizlere kısa bölümler halinde sunuyor. Okuduklarınız sizi hem bilgi sahibi yapacak hem de şaşırtacak. 750 milyon dolar paha biçilen Mona Lisa’yı Paris’teki Louvre Müzesi’nden çalan hırsız 6 ay hapis cezasıyla paçayı kurtardı! İlk çizgi film insanların mağaralarda yaşadığı devirde yapıldı! Van Gogh’un bir yağlıboya tablosu 1990’da 80 milyon dolara satıldı! Sanat 101 sayesinde, popüler sanat akımlarından ünlü eserlerin çarpıcı ayrıntılarına kadar bilgi sahibi olacak ve artık resim sergilerini ve müzeleri gezmekten daha çok hoşlanacaksınız.
    17,00  TL20,00  TL
  • Sanat Nedir

    Karton Kapak
    Bir sanat eserini sanat eseri kılan nedir? Ünlü düşünür ve sanat eleştirmeni Arthur C. Danto bu çok temel ve bir o kadar da karmaşık soruya yanıt arıyor. Sanat Nedir sanatın tanımlanamaz bir kavram olduğu yönündeki yaygın kanıya meydan okuyarak evrensel anlamı meydana getiren niteliklerin peşine düşüyor. Danto'ya göre bir şeyin sanat eseri olduğunu belirleyen iki ana kriter vardır: Anlam ve cisimleşme. Sanat seyircisi de bunlara üçüncü kriter olarak yorumu katar. Danto argümanını oluştururken Platon'un Devlet'inden başlayarak Descartes, Kant, Hegel ve Heidegger gibi düşünürlerden yararlanıyor; Michelangelo, Poussin, Manet, Duchamp ve Warhol gibi sanatçıların eserlerini ele alıyor. Bu düşünsel yolculukta Sistina Şapeli'nin muhteşem tavanı, Duchamp'ın pisuarı, Warhol'un kutuları gibi dönüm noktası niteliğinde eserler bize eşlik ediyor. Danto'nun felsefi irdelemesinde, sanata dair pek çok güncel soruya da ufuk açıcı yanıtlar sunuluyor.
    11,90  TL14,00  TL
  • Şark’ın Şiiri İran Sineması

    Karton Kapak
    Modern bir çağda İslami bir yaşantı sürdürmenin yollarını arayan bir insanın hayatında tasvirin yeri ne olmalıdır? Sinema ile değerlerin iletilmesi mümkün mü? İslamiyet hayatın bütün alanlarını kapsayan bir din olduğuna göre, dini bir sinemadan söz etmek ne kadar anlamlı? Cihan Aktaş bu kitabında, bu ve benzeri soruların ardına düşerek düşünmeye ve araştırmaya başlıyor. Akabinde ise insanlığı büyük ölçüde etkilemiş olan sinemanın dinin evrensel idealleriyle olan ilişkisini de içeren büyük bir portre çiziyor. İran özelinde sinema filmlerinin değişimi, dönüşümü, Dünya sinema sahnesinde aldığı rol, kitabın ana izleğini oluşturuyor...
    10,72  TL16,00  TL
  • Hayatımızı Değiştiren Filmler 2005 - 2015

    Karton Kapak
    Hayatımızı Değiştiren Filmler 2005-2015 TÜYAP onur yazarı Dorsay’ın yeni eseri... Atillâ Dorsay, bu ciltte 2005’ten bu yana izleyip değerlendirdiği yabancı filmlerden geniş bir seçme sunuyor,bize... Seyirciyi büyüleyen kahramanlar, beğenilen seri filmlerin yeni örnekleri, salonlardan taşan kahkahalar,sinema sektörünün yarattığı çarpıcı efektler... Hepsi birarada. Dorsay, kimi zaman başyapıtların cazibesini paylaşıyor; kimi zaman filmlerde ilk bakışta görülemeyen ayrıntılara değiniyor; kimi zaman popüler, kimi zaman dayaratıcı özellikler içeren filmleri yansız bir tavırla değerlendiriyor. Tümüyle tutkulu bir eleştiri süzgecinden geçen bir on yılın panoraması bu kitapta yer alıyor.    
    26,95  TL35,00  TL
  • Metin Erksan Sinemasını Okumayı Denemek

    Karton Kapak
    Metin Erksan'ı unutmak ihanettir! Sinemacılığını entelektüelliğiyle, tarihçiliğiyle besleyen, entelektüelliğini ve sosyologluğunu sinemacılığıyla besleyen bir düşünce insanıdır Metin Erksan. Öncelikle bu düşünce insanı kimliğiyle bilinmelidir. Sinemasında bu düşünce insanı kimliğinin izlerini görmek mümkün olduğu kadar kitaplarında, yazılarında ve özellikle son dönemdeki köşe yazılarında sinemacı kimliğini yakalamak mümkündür. Olağanüstü mükemmeliyetçi özelliğine dikkat edildiği takdirde onlarca kitap taslağını ve onlarca film tasavvurunu kendisiyle beraber alıp götürdüğü anlaşılır. Bütün metinleri son noktayı koymadan önce defalarca yeniden yazılır. Kendi kafasıyla düşünür Metin Erksan. Güncel, yaygın düşüncelerin peşinde seyretmez hiçbir zaman. Düşüncesinin şahsi damgasını taşıdığını fark etmeyen hiç kimse Metin Erksan’ı anlamaz, anlayamaz.
    11,05  TL13,00  TL
  • Resimler Nasıl Okunur?

    Karton Kapak
    Batı Avrupa’da özellikle Rönesans sonrasında hızla gelişen resim sanatının tarihini, teknik gelişimini ve resimlerin ifade ettiklerini, farklı türden 50’den fazla tanınmış örnek üzerinden, ayrıntılı anlatımlarla öğrenmeye ne dersiniz? Bu son derece kullanışlı cep kitabı, dünya çapında tanınmış çok sayıda sanat yapıtı ve onların ilgi uyandıran öyküleri aracılığıyla Batı Avrupa resim geleneğine kapsamlı bir bakış olanağı sunan pratik bir rehber niteliğinde. Resimler Nasıl Okunur?’da sunulan yapıtların her biri, çözümlendiğinde güzelliklerini ve içsel niteliklerini daha etraflıca değerlendirebilmemizi ve resimleri genel olarak nasıl okuyacağımızı anlamamızı sağlayan sanatsal dilbilgisinin çeşitli noktalarını öne çıkarıyor. Resimlerin ayrıntılı olarak incelemesinin ötesinde kitabın sonunda yer verilen “açıklamalı sözlük” ile de belli başlı kavramların anlamları okuyucuya sunuluyor. Resimler Nasıl Okunur? Bilgilendirici yorumlar eşliğinde sunduğu bir dizi resimle okurlara resim sanatına dair bilgilerini hızlıca geliştirme olanağı sağlıyor. Ayrıca çeşitli resimleri daha yakından inceleme, bunların öykülerini ve yapım yöntemlerini keşfetme fırsatı sunuyor. Kitap, okurların her türlü resimden keyif alabilmeleri için bilgi ve becerilerini artırarak resim sanatını anlamalarına ve deneyimlemelerine katkı sağlıyor. Kitabı kaleme alan sanatçı ve yazar Liz Rideal, ilk bölümde bizi resmin beş temel bileşeni (şekil ve resim yüzeyi, boya ve malzeme, kompozisyon, üslup ve teknik, işaretler ve semboller) ile tanıştırıyor. İkinci bölümde ise tanınmış 50 yapıtı detaylı bir şekilde çözümleyerek resmin beş önemli teması olan portre, manzara, öyküleme, natürmort ve soyut resme genel bir giriş yapmamızı sağlıyor.
    31,15  TL35,00  TL
  • Klasik Müzik For Dummies- Meraklısına

    Karton Kapak
    Klasik müzik hakkında bilmek istediğiniz her şey! Klasik müzik barok döneminin kıyılarından 20. Yüzyılın köprübaşına kadar uzanan engin bir okyanustur. Yoğun bir drama ve yaşama arzusu veren bir güzelliği olsa da, acemiler için kafa karıştırıcı ve korkutucu olabilir. Artık korkmaya gerek yok. Çünkü Klasik Müzik For Dummies Meraklısına, 300 yıllık bu sanat dalının sırlarını açığa çıkaran gerekli tüm bilgileri içeriyor. Bu kitabı okuduktan sonra, klasik müzik hakkında pek çok şey öğrenmekle kalmayacak, aynı zamanda yolculuğunuzun keyifli ve ödüllendirici olduğunu da göreceksiniz. Bu sayfalarda klasik müzikle ve dönemleriyle ilgili dinleme ipuçları ve anlaşılır açıklamalar var. Bu kitabı okuduğunuzda, neden klasik müziğin onca kişi için büyük bir anlam ifade ettiğini öğreneceksiniz. Klasik Müzik For Dummies Meraklısına, meslekten olmayanlardan tutun da konservatuvarın birinci sınıfında okuyan bir müzik öğrencisine kadar herkese klasik müzik dünyasına inanılmaz derecede farklı ve zenginleştirici bir bakış sunuyor. Rahat akışı, esprileri ve kıvrak diliyle okuru kendine çekiyor
    23,49  TL27,00  TL
  • Doğan Kuban Yazıları Antolojisi 1. Cilt

    Karton Kapak
    Doğan Kuban Yazıları Antolojisi 1Sanat, Mimarlık, Toplum Kültürü Üzerine Makaleler “Osmanlı felsefeyi, resmi, heykeli dışlamış bir toplum olarak sanata, mimariye ve estetiğe ilişkin hiçbir kuramsal düşünce geliştirmemiştir. Günümüzde bu boşluğu aşmış okullar, sanatçılar, akademisyenler ve bir kamuoyu var. Fakat Türk toplumu bu entelektüel uğraşa, yani estetiğe, sanat tarihine, sanat eleştirisine Cumhuriyet’in ardından, yani Avrupa’dan 500 yıl sonra başladı. Günümüzde de dünyadan 500 yıl geride bir sanat düşüncesine sahip bir politik ortam var.” Topçu Kışlası ve Çamlıca Camisi gibi günümüzde çok tartışılan mimari projelerle ilgili görüşlerinden, Ortaçağ’da Anadolu-Türk Sanatı kavramıyla ilgili bir denemeye, Divriği Ulu Camisi’nden, canlının estetiğini anlatan bir makaleye geniş bir seçkiden oluşan Doğan Kuban’ın yazıları bu kitapta yer alıyor. İki parça olarak tasarlanan antolojinin ilk cildi olan çalışma, 1960’lı yıllardan günümüze mimarlık, tarih, kent ve koruma konularının yanı sıra sanat, kültür ve eğitim üzerine de yazmakta olan, mimarlık tarihi denildiğinde ülkemizde ilk akla gelen isimlerden Prof. Doğan Kuban’ın geçtiğimiz yarım asır boyunca farklı yerlerde yayınlanan çalışmalarını bir araya getiriyor.  
    17,52  TL21,90  TL
  • Seramik Sır Reçeteleri El Kitabı

    Karton Kapak
    Sır konusu gerek artistik seramiklerde ve gerekse endüstriyel seramiklerde büyük önem taşımaktadır. Endüstriyel seramiklerde sırlar, fabrikalarda bünyenin özelliğine bağlı olarak geliştirilip gerek frit şeklinde ve gerekse ham şekliyle hazırlanmakta ve uygulanmaktadır. Stüdyo seramikçileri ise genellikle sır gereksinimlerini kullanıma hazır olarak satılan ticari sırlarla karşılamakta, gerektiği hallerde bunlar üzerinde çalışarak kendi koşullarına göre düzenlemeler yapmaktadırlar. Bu çalışmalar da uzun zaman süreçlerinde tamamlanmaktadır.Üretici firmanın sır bünyesinde bazı değişiklikler yapması veya seramikçinin sır satın aldığı firmayı değiştirmesi gibi nedenlerle kullanılan sırların özellikleri de değişeceğinden seramikçiler yeniden bu sırları kendi koşullarına uyarlamaya çalışırlar veya başka çözüm yöntemlerine yönelirler. Bu nedenle her seramikçinin kendi hammaddesini kullanarak kendine özgü temel bir sır oluşturması ve buradan çıkarak alternatifler üretmesi izlenmesi gereken en doğru yoldur. Emmanuel Cooper’ın bu temel fikirden yola çıkarak hazırladığı bu kitapta listelenen tüm sırlar genellikle farklı sıcaklıklardaki temel sır reçetelerini kapsamakta ve bu temel sırlardan çıkılarak bünye bileşimine, pişirim atmosferine, sır kalınlığına, renklendirici miktarına ve pişirim hızına bağlı olarak elde edilebilecek sır çeşitleri hakkında bilgi verilmektedir. Bazı özel efektli sırların sonuçları da renkli sır plakaları ile resimlendirilmiştir. Giriş Çömlekçiler olarak sırla ilk deneyimimiz genellikle ya ticari firmalarca satılan kullanıma hazır sırlarla veya çömlekçi dostlardan, eğitmenlerden veya kitap ve dergilerden temin edilen sır reçeteleri ile olmaktadır. Bunlardan istediğimizi seçer, hangi türlerinin kendi özel koşullarımıza ya da zevklerimize uyduğuna bakarak bu sırlar üzerinde yoğunlaşır, farklı sır kalınlıklarını, pişirim sıcaklıklarını ve farklı killeri deneriz. Bu kitap 455 temel reçete ve bir o kadar da alternatif sırları içermekte olup çeşitli efektlerin geliştirilebileceği geniş kapsamlı sırları isteyen çömlekçi ve öğrencilere yönelik olarak hazırlanmıştır. Bunlardan bazıları fonksiyonel kullanımlar içindir ve üzerinde çalışılabilecek güvenilir sonuçlar verirler, diğerleri ise çömlekçiye geniş yelpazeli sır efektleri ve dekoratif yüzeylerin eldesi için deneme imkânları sunmaktadır. Aynı, iyi bir aşçının bir tarifle başlayıp sonra da onu kendine has bir hale getirmesi gibi yaratıcı bir çömlekçide bir sır reçetesini ele alır nasıl kullanılacağını, kontrol edileceğini ve geliştirileceğini öğrenir. Birçok çömlekçi, özellikle başlangıçtaki sırlama süreçlerini biraz korkutucu bulur. Kimin yaptığı belli olmayan malzemeler, fırınlarda yapılan pişirmenin karmaşıklığı, kuru toz karışımlarının yüksek bir sıcaklık ile bazen çekici bazen itici olabilen sırlara dönüşmesi bunaltıcı görünebilir. Bazı çömlekçiler ve eğitimcilerin, çömlekçilerin kendi sırlarını kendilerinin oluşturmaları gerektiği konusunda ısrarcı tutumları vardır ancak böyle bir yaklaşım çömlekçilerin yüzyıllardır sırlar geliştirdiklerini ve bunlardan çok şey öğrendiğimizi, bunları onların bilgileri üzerine kurduğumuzu göz ardı etmektedir. Öyleyse bir çömlekçi için başlangıç noktası olarak sır reçeteleri içeren bir kitaptan daha iyi ne olabilir ki?
    52,20  TL60,00  TL
  • Sanat : Sanatın Gizli Dili

    Karton Kapak
    75 ünlü sanat eseri hakkında açıklayıcı yorumun yanı sıra 500’ün üzerinde figür, sembol ve alegorinin ayrıntılı anlatımının yer aldığı bu sanat rehberi, 700 yıllık sanatsal yaratıcılığa ilham veren ve halen de vermeyi sürdüren mitolojik, dini, tarihi, edebi ve simgesel gelenekleri içermektedir. Ünlü sanat tarihçisi Sarah Carr-Gomm’un Olympos’un ihtişamlı tanrılarından Hıristiyanlığa, tarihe yön vermiş hükümdarlardan edebi kahramanlara ve yüzyıllar boyunca sanatçılara esin kaynağı olmuş gerçek ve hayali karakterlere dair aktardığı bilgilerin yanı sıra kitapta geçen tüm eserlerin görülebileceği müze, galeri ve ibadethanelerin referans listesi sayesinde sanata artık daha da bilinçli bir bakış açısıyla bakacaksınız.
    29,26  TL38,00  TL
  • Animasyon'un Kutsal Kitabı

    Karton Kapak
    Son yıllarda, animasyonun, canlandırma, eğlence, canlı aksiyon filmleri, özel efektler ve tıbbi araştırmalar gibi pek çok alanda kullanımıyla ilgili bir artış söz konusudur. Animasyon, hafif eğlencenin sınırlarının ötesine yayıldığı için, animatörler ve animasyon öğrencileri yalnızca bilgisayar animasyonundaki en son teknikleri değil aynı zamanda kullanılmaya devam eden dijital olmayan teknolojilere de yanıt vermelidir. Animasyonun Kutsal Kitabı, makul olan her animasyon sürecini ve tekniğini, geçmişteki ve günümüzdeki seçkin ve modern animatörlerin çalışma örnekleriyle açıklamakta ve incelemektedir. 750renkli görüntüyle örneklendirilen bu kitapta, aynı zamanda öğrencilerin okumakta oldukları bilgileri uygulayabilecekleri tekniklerin gösterildiği uygulama çalışmaları da yer almaktadır. Buna ek olarak öğrenciler, yapım öncesi kavramlar ve senaryolardan ilk gösterim ve bitmiş animasyonun dağıtımına dek canlandırma filmin her aşamasıyla karşılaşmaktadırlar. Maureen Furniss, Animation Journal kurucu yayıncısı ve editörüdür. On yıldan daha uzun bir süredir animasyon dersleri vermekte ve şimdilerde Valencia’daki California Institute of Arts’da Film ve Video Bölümü’nde görev yapmaktadır. Aynı zamanda Art in Motion: Animation Aesthetics (1998) adlı kitabın yazarıdır.
    78,30  TL90,00  TL
  • Temel Tasarım

    Karton Kapak
    Sanatçı yetiştiren kurumlarda Temel Tasarım, bir diğer adıyla Temel Sanat Eğitimi dersi önemli bir özelliğe sahiptir. Tasarım ilkeleri ve ögeleri, sanatçı yetiştiren kurumlarda olduğu gibi aynı zamanda mimarlık, endüstriyel tasarım gibi birçok alanda da kullanılmaktadır. Tasarımın olduğu her alanda bu özellikler kullanıldığı ölçüde verimlilik alınabilir. Bu çerçeveden bakıldığında yaratıcı fikirlerin oluşturduğu eylemlerde çıkan ürünlerin başarısı bu dersin doğru algılanması ile orantılıdır. “Temel Tasarım” adlı bu kitapta, tasarım sürecinde gerekli olan ilkeler ve elemanların tanımı ile ilgili kuramsal bilgilerin yanında öğrenciler tarafından farklı bakış açıları ile meydana getirilmiş olan bir çok tasarım örnekleri kullanılmıştır. Görsel açıdan çok zengin olan bu kitapta iki boyutlu ve üç boyutlu çalışmaların örnekleri ile temel tasarıma ait nitelikler ve yaklaşımlar arasındaki farklılıklar ele alınarak gösterilmeye çalışılmıştır. Kitabın temel amacı, eğitimcilere ve öğrencilere kılavuz görevi yapması ve tasarım sürecinde ortaya çıkan fikirlerin, tekniklerin ve uygulamaların geliştirmesinde yardımcı bir görev üstlenmesidir.
    24,00  TL25,00  TL
  • Senaryo Okumak

    Karton Kapak
    Senaryo okuru film endüstrisi için vazgeçilmezdir, çünkü okurlar çoğu zaman bir senaryonun yapımcı ya da geliştirimcinin değerlendirmeleri için uygun olmadığına karar vermekten sorumludur. Ancak senaryo okuma kayıtları endüstri merdiveninin ilk basamağıdır ve okurlar film dünyasında zaten çalışıyor olsalar da, bu görev için ya çok az eğitimleri vardır ya da hiç yoktur. Bu kitap hem Birleşik Krallıkta hem de uluslararası alanda verilen Senaryo Fabrikası Okur Eğitim Kursları boyunca kazanılan bilgilere dayanmaktadır. Kursta hem iyi üretilmiş senaryolar kullanıldı, hem de ilham verici senaristler tarafından hazırlanmış muazzam miktarda kullanılmamış projeler üretildi. Katılımcılar stüdyo müdürleri, finans kurumları ve ajanslar, yapımcılar, dağıtımcılar, şefler, yönetmenler, ajanlar ve senaristlerin yanı sıra okuma ve geliştirimde kariyer yapmak isteyen kişilerden oluşan geniş bir gruptu. Bu kitabın amacı, senaryo okuyan(ya da yazan) ve senaryo üzerine birtakım yargılarda bulunması gereken herkese film endüstrisindeki rolleri ya da deneyimleri ne olursa olsun, zekice ve ustalıkla yazılmış senaryo raporları sunmaları için güven ve beceri donanımı sağlamaktır. Senaryolar genellikle bir filmin geliştirim sürecinin en başlarında okunur. Her film yapımcısı size hikayenin hem yapımdan önce hem yapım sırasında bir çok kere tekrar yazılacağını ve son düzenlemeye kadar tamamlanmayacağını söyler. Bu yüzden okurun işi alkışlanmış filmlerin senaryolarına karşı acemi bir senaryoyu yargılamak değil, yazarın zamanı ve çabasına ya da yapımcın parasına değecek şekilde, bir sonraki taslağın belki bir filme dönüştürülmesine yatırım yapmasına yönelerek senaryoda fikrin nerede yeterli bir potansiyelinin bulunduğunu fark ederek yardım etmektir. Senaryo Fabrikası okurlarını, senaryoları biraz daha cömertçe okumaları yönünde son 13 yıldır süreğen olarak eğitmekte; bir şey açıkça iyi olmadığında onun iyi olduğunu söylemek yerine, iyi bir fikri basit karakterizasyon sorunları veya zayıf yapısı yüzünden rezil edip bir kenara bırakmamayı, yani aslında akıllıca bir gelişimle ve yazarın yeteneğini bilemesiyle düzeltilebilecek şeyleri öğretmektedir. Bu kitap, senaryo raporunun detayları üzerine örnek bir rapor ve türün analizini içeren bölümlerin yanı sıra, bunların okuma ve gelişimde nasıl kullanılacağını belirtirken son bölümde ise geliştirim üzerinde durmakta; hem geliştirimin ne olduğu hem de senaryo okurluğundan senaristlerle çalışmaya geçiş sürecini nasıl yönetmek gerektiğini anlatmaktadır. Bir senaristin elde edebileceği en değerli eğitim belki de bir senaryonun nasıl değerlendirildiği ve geliştirildiğini anlamaktır. Eğer bunu bir yazar olarak da okursanız, metni aşama aşama analiz etmek projenize mesafeli durmayı ve nesnelliği sağlayan en iyi yol olarak size onu geliştirmek için gereken kararları almanızda yardımcı olacaktır. Ben, yeni tasarlanan Metin Fabrikası’na 1996 sonbaharında ilk dönem senaryo okumalarını yapmak için katıldım. Amacımız Birleşik Krallık’taki en iyi senaryo yazarlarının işlerini öne çıkarmak, özel oyuncularla onları film endüstrisi seyircisi önünde hayata geçirmek ve ekran için yazma sanatını kutsamaktı. Benim işim her bir senaryoyu en az iki kere okumaktı, daha sonra oyuncular senaryoyu kafamda canlandırabileceğim bir hızda konuşurken, onları dinlemekti. Bu yolla senaryo sanatını tamamen beklenmedik bir şekilde öğrenmiş oldum. Bu durum gerçekten muazzam derecede ayrıcalıklı bir şekilde geliştirim kariyerine başlamama sebep oldu. Bu beceriyi edindiğimi ancak Senaryo Fabrikası kapılarını açınca fark ettim; senaryo yazma sanatını açıkça bilmeyen ya da kavramayan umutlu ve hevesli yeni yazarların senaryolarını okumaya başladım. Edindiğim bazı bilgileri aktarma niyetiyle senaryo raporları yazmaya başladım: önceleri soran herkes için anlık bir zeminde yazdım, sonra halen çalışmakta olan Senaryo Raporu Servisini kurdum. Bu servis herhangi bir senariste projelerinin yapısal ve analitik bir raporunu vererek onlara bir sonraki taslak için gereken geliştirim önceliklerine karar vermelerinde yardımcı oluyor. Senaryo Rapor Servisinin başarısı benden daha fazla okuyucuya ulaşma ihtiyacını da doğurdu. O zamanlar uygun olanlar sadece yapımcılar için “içerik” yazanlardı, kişisel bir tarzları vardı, ancak çoğu zaman çok eleştirel ve yazar önermek için uygun olmayan içerikler yazıyorlardı. Başarılı katılımcıların işlerine ödeme yaptığım için, 1999 yazında bir Rapor Yazma Kursu açmak için kendime yeterince güven duydum. Bazı alıştırmaları tasarladım ve senaryo yazma sanatı ve hikaye üzerine öğrendiğim bilgileri 6 ders şeklinde işledim. Yıllar geçtikçe rapor yazım kursları ve içeriği geliştirildi, sadeleştirildi, değişti ve yaygınlaştırıldı. Kursa katılan tüm öğrencilere paha biçilmez katkıları için minnettarım. Tabi ki kursta yer alarak kendi içgörülerini, düşüncelerini ve deneyimlerini cömertçe ve içten bir şekilde kursa katan binlerce katılımcıdan paha biçilemez deneyimler kazandık. Ancak en büyük minnettarlığım, metinlerimize olağanüstü bir entelektüel titizlik sağladığı ve bunları bu kitapla nasıl ileteceğimiz üzerine en çok düşünen olduğu için Senaryo Fabrikası direktör yardımcısı Justine Hart’ a. Umudumuz bu kitabın size kursun ruhunun yanı sıra detaylarını da iletebilmesi ve kariyeriniz boyunca ilham verici ve yararlı bir arkadaş olmasıdır.
    12,75  TL15,00  TL
  • Sinemada Kurgu ve Eisenstein

    Karton Kapak
    İki temel bölümden oluşan kitabın ilk bölümünde yazar, kurgunun bir sanat olarak gerçekliğini sorguluyor. Ancak bu anlamda bir yargıya varmadan önce, sinemanın yedinci sanat olarak kabulünden günümüze, kurgunun tarihsel sürecine mercek tutuyor ve yargısını sinema tarihinden verdiği açıklayıcı örneklerle zenginleştiriyor. İkinci bölümde ise, Potemkin Zırhlısı’nı merkeze alarak, kurgunun temeli, işlevi, sınıflandırılması ve türleri hakkındaki düşüncelerini uygulama örnekleriyle sunuyor. İlk sinema enstitüsünü kuran, kurgu-montaj sözcüğünü ilk kez kullanan Sovyet sineması kurgu tarzının önderi Kuleshov'a göre kurgu, filmin temelidir. Öğrencisi olan Eisenstein ise, en az Kuleshov ve Pudovkin kadar kurguya önem vermiştir. Ancak onlardan farklı olarak kurguya entellektüel değer katmıştır.  Seyircinin bir planın, bir hareketin üzerinde durduğunu ve bu plan ya da hareketin bir anda dünyanın alışıldık anlamını değiştirdiğinin altını çizmektedir. Eisenstein’ın yapısı seyirciye görünmez. Görüntüyle özdeşleşme çerçevesinde planlar kendisiyle yüzleşmenin bir yoludur. Kendimizle ilgili olanları görüntüdeki “öteki” ile bağlantısını, kendi yaşamımızı görüntüde bulma isteği ilgimizi çekmektedir. Plan ile izleyici arasındaki uzaklığı sabitleştirerek, o anda gerçek yaşamla uzak oldukları gibi, Eisenstein’ın planları bir kadraj oyunu oynar ve sessiz olmasına rağmen filme, bakış açısıyla, gerçek etkisi verir. Oyuncunun rolünü oynaması, müzik ve seslerin armonisi, boyut ve renklerin uyumu, görüntü ve fikirlerin kaynaşması… Bütün bunlar görsel bir sanat olan sinemanın ortaya çıkmasında kullanılan temel araçlardır. Aralarında benzerlik aranmaz. Bu olayları bir araya getiren, filmin ortaya çıkmasında son noktayı koyan, kurgu olayıdır!
    14,96  TL17,00  TL
  • Oyuncuya Oyunculuk Tekniği Üzerine

    Karton Kapak
    Michael Chekho, oyunculuk tekniğini geliştirdiği metotları ve çalışmalarıyla 20. yüzyılın en önemli eğitimcilerinden biri sayılıyor. Özgün adı To the Actor olan bu başyapıtında, her oyuncu için gerekli olan oyunculuk tekniklerini,açık, kısa, sade açıklamalar ve örnek olarak sunduğu alıştırmalarla anlatıyor. Michael Chekhov'un geliştirdiği bu oyunculuk tekniği metodu, bütün dünyada profesyonel oyuncular tarafından başarıyla kullanılmıştır. Dünyaca tanınan ünlü oyuncular, Anthony Quinn, Marilyn Monroe, Jack Nicholson, Yul Bryner, Gregory Peck, Clint Eastwood, Gary Cooper, Anthony Hopkins, Ingrid Bergman, Jack Palance onun oyunculuk teknikleriyle eğitim gördüler.  Michael Chekho'un yaşam öyküsü ve çalışmalarını değerlendiren yazılarla birlikte, kendisinin kaleme almış olduğu dünyaca ünlü oyunculuk tekniğini anlattığı bu kitap, bu büyük oyuncu ve eğitimcinin ülkemizde yayınlanmış ilk kitabı olma özelliğini taşıyor.
    24,64  TL32,00  TL
  • Çağdaş Sanat Nasıl Okunur

    Karton Kapak
    21. yüzyıl sanatının sürekli değişen, sık sık da kafa karıştıran dünyası, önemli bir sanat yazarının iddialı ve çarpıcı araştırmasıyla incelendi. Günümüz sanatçıları, insanı zorlayan, karmaşık ve genellikle kafa karıştıran yapıtlar üretiyorlar. Bu kitap, dünyanın dört bir yanındaki müzelerde, galerilerde sergilenen geniş yapıt yelpazesini anlamayı ve bunlardan haz almayı sağlayan bir kılavuz sunuyor. Kitapta, son yirmi yıl içinde dünya genelinde üretilen, aralarında fotoğraf, yerleştirme, heykel, resim, video, performans ve benzerlerinin de bulunduğu iki yüzden fazla sanat yapıtı yer alıyor. Kitabın yazarı Michael Wilson; Francis Alys, Allora ve Calzadille, Luc Tuymans, Marina Abramovic gibi bugün dünya çağında bilenen çalışmalar yapan ünlü sanatçıların yapıtlarını içeren kapsamlı bir seçkiyle konuyu irdeliyor.
    57,20  TL65,00  TL