Aras Yayıncılık

Tüm Yayınevleri
Yayınevi/Marka
88 öğeden 1-16 arası gösteriliyor.
Sayfa  1 - 6
  • Sürgün Ruhum

    Karton Kapak
    Türkçeye çevrilen kitaplarıyla büyük ilgi gören Zabel Yesayan, ‘Sürgün Ruhum’da, uzun yıllar yurt dışında yaşamış İstanbullu bir ressam olan Emma’nın memleketine dönüşünden sonra yaşadığı iç hesaplaşmaları ve yaşadığı güçlükleri anlatıyor. Yesayan’ın 1915’ten sonra kaleme aldığı ilk edebi eserlerden olan ve 1922’de yayımlanan ‘Sürgün Ruhum’, yaklaşık 1910’da, özelde Ermenilerin ve genelde tüm Osmanlı vatandaşlarının yaşadığı gerilimleri arka plana alarak, bir memlekete ait olmak, kendini evinde bile sürgün hissetmek, her şeyin siyaset tarafından belirlendiği koşullar altında sanatla uğraşmak gibi temalar etrafında, hem bireysel hem de sosyolojik düzlemde bir Osmanlı fotoğrafı çekiyor. Aynı zamanda bir “eve dönüş” hikâyesi olan ‘Sürgün Ruhum’, cennet gibi bir İstanbul’un ve yazarın da memleketi olan Üsküdar’ın, bu muhteşem görünümlerinin ardında bir yandan da ne tür sürgünlerin sahnesi olduğunu sorguluyor. Yaşadığı dönemin en önemli Osmanlı-Ermeni entelektüellerinden Zabel Yesayan’dan, yine çarpıcı, insanı sarsan bir eser.
    9,24  TL14,00  TL
  • Ancak Çölde Yaşayabilirler

    Karton Kapak
    1915’te Ermenilerin Osmanlı topraklarında yaşadıkları, özellikle son yirmi yılda yoğun olarak tartışıldı. Ronald Grigor Suny, ‘Ancak Çölde Yaşayabilirler’de, 1915’e pek çok açıdan yeni bir perspektifle yaklaşarak, soğukkanlı, objektif ve dengeli değerlendirmelerle, yaşananların ardındaki dinamikleri anlamaya çalışıyor. Osmanlı modernleşmesinin getirdiği gerilimleri, Müslüman-gayrimüslim çatışmasını, iç ve dış güç dengelerini, İmparatorluğu çöküşten kurtarmak amaçlı arayışları, İttihatçı düşüncenin evrimini, Ermeni siyasi hareketlerinin doğuşu ve gelişimini, tüm bunların Birinci Dünya Savaşı sahnesinde üst üste binerek yarattığı dehşetli manzarayı titizlikle ele alan Suny, ustaca yazılmış, bütünlüklü bir tarihsel anlatı ortaya koyuyor. Akıcı bir anlatım, okuru içine çeken dupduru bir üslup ve tarih biliminin gerektirdiği tarafsızlıkla konuyu ele alan ‘Ancak Çölde Yaşayabilirler’, son derece kapsamlı, incelikli, güvenilir, çok çeşitli kaynaklara ve bakış açılarına dayanan bir çalışma. ABD’de yayımlandığında “Ermeni Soykırımı hakkında tek bir kitap okuyacaksanız, o kitap bu olmalı” övgüsüyle karşılanan Suny’nin çalışması, 2016 Wayne S. Vucinich Ödülü’ne layık görüldü. Bugüne kadarki hiçbir çalışma, 1915’te yaşananları tek bir ciltte bu kadar iyi anlatamamıştı.
    26,40  TL40,00  TL
  • Yıkıntılar Arasında

    Karton Kapak
    Yıkıntılar Arasında, Nisan 1909’da Adana’da yaşanan katliamda yerle bir olmuş Ermeni mahallelerinden ve köylerinden canlı tanıklıklar barındırıyor. Kırımların ardından İstanbul Ermeni Patrikhanesi tarafından bölgeye yollanan yardım heyetinde bulunan Zabel Yesayan, harabeye dönmüş Adana’da geçirdiği üç ayın izlenimlerini, tanık olduğu ıstırap ve yıkımı aktarıyor Yıkıntılar Arasında’da. Kozan’dan Hacın’a, Dörtyol’dan Osmaniye’ye uzanan bu karanlık yolculukta, Giligya’daki binlerce yetimin, dulun, idam mahkûmunun gözü, kulağı, sesi oluyor Yesayan. Ermeni tanıklık edebiyatının en vurucu örneklerinden olan Yıkıntılar Arasında, Ermeni edebiyatı üzerine çalışmalarıyla tanınan akademisyen Marc Nichanian’ın geniş önsözü, Zabel Yesayan’ın Adana yetimhaneleri yazısı ve katliamların ardından meclis tarafından bölgeye yollanan Edirne mebusu Hagop Babigyan’ın raporu ve katliam günlerinden yirmi kadar fotoğrafla zenginleştirilmiş olarak okuyucuların dikkatine sunuluyor. “Ne bu anlatılanlar, ne o küller içinde debelenen Ermeniler, ne dehşetin sarhoşluğunu üzerinden atamamış, gözlerinde acı ve şaşkınlık okunan yetimler, ne kayıplarının acısıyla kıvranan dullar, ne de kolu bacağı kesilenlerin kanlı sancılı yaraları… Bunların hiçbiri yetmez o cehennem günlerinde yaşananların karanlık ve gerçek derinliğini tam olarak kavramamıza.”
    16,50  TL25,00  TL
  • Uzun, İnce Yolcular 42 Portre

    Karton Kapak
    Artık Şevki hem işsiz hem çocuksuz hem de eşsizdi. Bu dönem Galatasaray'ın ligdeki durumu da pek parlak değildi. 3-2 yenildikleri bir Fenerbahçe maçında "uğursuz geliyor" diye onu tribün korkuluklarından aşağı attılar. Sağ kolu kırıldı. Aylarca kolu alçıda gezdi. Artık araba kullanamıyordu. O sezon boyu Karıncaezmez'i stada sokmadılar. Ne gam! O da bunun üzerine her maç, stadın içini gören "beleş tepede" heykel gibi dikilerek kar, yağmur dinlemeden, sol kolu havada (sağ kol alçıda olduğu için) 90 dakika selam durdu. ("Heykeli dikilecek amigo: Karıncaezmez Şevki" başlıklı portreden) (Tanıtım Bülteninden)
    14,52  TL22,00  TL
  • Modern Ermeni Edebiyatı

    Karton Kapak
    1993 yılında yayın hayatına başlayan Aras Yayıncılık 20. yılını kutluyor. Yirmi yıllık sürede izlediği yayın politikasıyla "Ermenice edebiyata açılan pencere" olarak nitelenen Aras Yayıncılık'ın 140. kitabı Modern Ermeni Edebiyatı, yayınevinin 20. yılına özel hazırlandı. Ermeni edebiyatı alanında önde gelen akademisyenlerden Profesör Kevork Bardakjian'ın bu hacimli eseri, İngilizcede ilk yayımlanışının üzerinden on üç yıl geçmiş olmasına rağmen başlıca kaynak kitaplardan biri olma özelliğini koruyor. Modern Ermeni Edebiyatı, bin 500 yılı aşkın bir yazılı geleneğe sahip olan Ermeni edebiyatının son beş yüz yılına ışık tutuyor. Kitap, 16'ncı yüzyılın başından 1990'lara dek Ermeni edebi geleneğinin serüvenini sosyal, kültürel, dini ve politik gelişmelerin eşlik ettiği tarihsel bir arkaplan dahilinde gözler önüne seriyor. Çalışmanın giriş kısmında, genel edebiyat tarihinin tartışıldığı bölümlerin yanı sıra, 150'yi aşkın edebiyatçının eserleri üzerine değerli analizler yer alıyor. Kitabın ikinci kısmı ise, 400'e yakın edebiyatçının biyografilerini, eserlerini, başka dillere çevrilen kitaplarını ve tüm bunlar üzerine yazılmış eleştiri yazılarını bir araya getiren kapsamlı bir başvuru kaynağı niteliğinde. Aras Yayıncılık'ın 20'nci yılını taçlandıran Modern Ermeni Edebiyatı, Türkçe literatürdeki büyük bir boşluğu doldurmaya aday. Yayınevi olarak, bu kapsamlı çalışmanın konuya ilgi duyanları daha fazla okumaya teşvik etmesini ve edebiyatın halkların yakınlaşmasındaki rolünü kuvvetlendirmesini ümit ediyoruz. "Modern Ermeni Edebiyatı, alanında öncü bir yapıt. Doğu ve Batı Ermeni edebiyatı ve soykırım sonrası edebiyat üzerine her düzeyde yapılacak derinlikli araştırma ve incelemelere son derece faydalı bir kaynak oluşturacak." -Vahe Oshagan- "Modern Ermeni Edebiyatı, araştırmacıların bugüne değin kişisel notlarına ve fiş kataloglarına güvenmek zorunda kaldığı birikime kaynak oluşturarak büyük bir hizmet gerçekleştiriyor. Kevork Bardakjian son derece titiz bir araştırmacı. Kitap, sunduğu tarihsel döküm ve başka dillere çevrilmiş eserleri bir araya getirmesiyle genel okuyucuya büyük fayda sağlayacak nitelikte." -Krikor H. Maksoudian- (Tanıtım Bülteninden)
    33,00  TL50,00  TL
  • Hatırda Kalmaz Satırda Kalır

    Karton Kapak
    İçkici, dişçi, yasaklı karikatürist, İttihatçı, tarihçi, figüran, Milli Mücadeleci, ressam, milletvekili, Beyaz Rus, padişah, mimar, yazar, ağaçsever, Çerkez, gurme, kafatasçı, Kürt, külhanbeyi, uşak, Osmanlıcı, vatan haini, Yahudi, sahaf, dolandırıcı, manav, Ermeni, talancı, vatan şairi... Osmanlı ve Cumhuriyet tarihinden 58 " aykırı" portre. Ümit Bayazoğlu, kamuoyunun gözü önünde yer almış figürlerin saklı kalmış yönlerini gün yüzüne çıkarırken, bir yandan da zamanla unutulup hatırlardan silinen insanların hayat hikâyelerini sunuyor bizlere. Ahme Rifat Çalıka, Cemal Granda, Limancı Hamdi, Sami Günzberg, John Godolphin Bennett, Atatürk, Pierre Loti, Namık Kemal, Hüseyin Rahmi Gürpınar, Melek Kobra, Karekin Deveciyan, Necip Fazıl Kısakürek, Sami Sabit Karaman, Yahya Kemal, Hasan Amça... "Bakanlar Kurulu kararıyla Türk vatandaşlığından çıkarıldınız. Polis kontrolü altında, istenmeyen yabancılar için, Yazgat'ta bulunan kampa götürüleceksiniz. Orada başka bir devlet tarafından kabul edilinceye kadar kalacaksınız." Bunu söyleyen sivil giysili, herhalde yüksek rütbeli bir polis memuruydu. Erol Güney, "Neden?" demeye kalmadan kendini sırtında smokinle, süratle ilerleyen bir arabanın arka koltuğunda buldu...(Son Mavi Yolcu: Erol Güney)
    14,52  TL22,00  TL
  • Sürgün

    Karton Kapak
    Ferman Toroslar'ın ana yurdu olan, bugünkü Batman iline bağlı Sason ilçesi ile baba yurdu Bitlis7in Mutki ilçesi 1925-38 arasında Doğu illerine düzenlenen askeri harekatların gerçekleştiği bölgelerdendi ve ilgili nüfusun Batı illerine zorunlu iskanını içeren 1934 tarihli İskan Kanunu'na tabi tutulmuştu.O coğrafyayı paylaşanlarla birlikte Ferman'ın ailesi de ateşin içinden geçecek, Çorum'un bir köyünde yaşamak zorunda kalacaktı. Bu kitap, Ferman ve ailesinin sürgünlük yıllarının ve sonrasında yurt belleyecekleri bir toprağa ve hayata tutunma mücadelesinin öyküsü... "Babamın üç ismi oldu. Ermenici Ğazar,Kürtça Xazo,Türkçe Hasan, Kardeşlerimin de öyle. Aznif'e Hazna dedik; Harutyun'a ise Bayram; Maryam'la Nuritza'ya, Meryem ve Nuriye. Benimse bahtıma Ferman düşmüş, devletin isyana çıkardığı ferman... Dağlarda çekilen onca ıstırap, sürgünler, yoksulluk...Ferman bizim kaderimizi çizmiş. O yüzden, kardeşlerim İstanbul'da isimlerini değiştirirken, ben öylece bıraktım: Adım Ferman, soyadım Toroslar..."
    13,20  TL20,00  TL
  • Her Kimsen Sana

    Karton Kapak
    İçim geçmiş uyumuşum yıllar sonraki bir ihtimale uyandım ağacın altındaki rüyamdan Böyle tamamız böyle zamanında, demek için Her kimsen sana
    6,60  TL10,00  TL
  • Kemani Sarkis Efendi Suciyan Hayatı ve Eserleri

    Karton Kapak
    Kimseye Etmem Şikayet adlı nihavend şarkısı hafızalara kazınan Kemani Sarkis Suciyan, 1885'te Beşiktaş'ta doğdu. Babası, Üsküdarlı Kemençesi Onnik Efendi'ydi. Evde başlayan müzik eğitimini Kemani Aliksan Efendi'den aldığı derslerle sürdürdü. Kısa zamanda ünlenen Sarkis Suciyan, ailesiyle birlikte göç ederek 1921 yılından itibaren yaşamını Paris'te sürdürdü. Kitap, otuz civarı esere imza attığı tahmin edilen Sarkis Suciyan'ın yakın zamana kadar saklı kalmış onlarca eserini bir araya getiriyor. Sanatçının Hampartzum notasıyla farklı makamlarda bestelediği 100 şarkı ve kantoyu batı nota sistemiyle müziksevelerle buluşturan bu çalışmada, Kemani Sarkis Suciyan'ın yeğeni Hamparsum Suciyan'la yapılmış kısa bir sözlü tarih çalışmasına da yer veriliyor. 1943 yılında Paris'te hayata gözlerini yuman Kemani Sarkis, ardında, Emelimle sevdim seni, hayatım sana kurban; Seni sevmek kabahat mi güzelim? Darıldın mı gülüm bana? gibi, sıklıkla icra edilen ölümsüz eserler bıraktı. "Kimseye etmem şikayet, ağlarım ben halime Titrerim mürim gibi baktıkça istikbalime Perde-i zulmet çekilmiş korkarım ikbalime Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime"
    26,40  TL40,00  TL
  • Turna Nereden Gelirsin?

    Karton Kapak
    Sadece kendi anamızın sütünü emmek de şart değildi bizim için. O yok muydu? Köydeysek hangi evde emziren bir kadın varsa, süt versin diye bizi oraya götürürlerdi. Tarlalarda gene öyle. Ermeni yoksa, Türk, Kürt, Kızılbaş olsun, bizi kucağına verir, emzirtirlerdi. Severek yaparlardı. Allah'tan korkarlardı. Esirgeyecek olsalar Allah cezalandırırdı onları, affetmezdi. Yüzlerce yıllık baba evimizi yıkmayacağız. Biz İstanbullu olamayız... Eğin'deki Jamgoçyan, Divrig'deki Hayranyan, Arapkir'deki Hanesyan, Çemişgezek'teki Garmiyan, Şebinkarahisar'daki Aynacıyan, Erzincan'daki Der-Istepanyan o kadar zenginler, neden göç etmiyorlar? Bir ev ağaca benzer. Ağacı söküp, başka bir yere götürür koyarsan yüzde bir tutar, yüzde doksan dokuz kurur. Biz evimizi kurutmayız, kapatmayız. Beddua alırız, sülale darmadağın olur, söner. Sılo dinlemesine dinliyordu ama anlattıklarının çoğunu biliyordu: Yüzbaşı Sadullah'ın vergi toplamadaki insafsızlığı, Erzincan'daki Dördüncü Ordu'nun getirdiği hevaleler, köyleri kuşatması, para istemesi, muhtarları dövmesi... Karadeniz'e yaklaşıyorlardı. Bir Rum köyünden, Asarcık'tan, dağa, Eğribel'e çıktılar... Tamdere'ye geldiler, sonra Üçsu, sonra Kulakkaya'ya. Toprak, bitki örtüsü, yüzler değişti. Türkleri, Lazları, Rumları gördüler orada.
    15,84  TL24,00  TL
  • Ölçüsüz Dostluk

    Karton Kapak
    Jean, durumunu kabullenmiş bir pranga mahkûmu gibi hissediyordu kendini. Hareketleri yaparken, tüm bu alıştırmaların ona sağlayacağı yararı düşünüyor, pes etme noktasındayken cesaretini tekrar toplamak için Bernard'a bir göz atıyordu. Arkadaşı yorulmuyor, temposunu hiç bozmuyordu. Bu zindeliği, bu sağlıklı görünümü nasıl koruyordu acaba?... Bu salonda birlikte aynı hareketleri yapmak ne güzeldi! Lisede, Jimnastik derslerinde çoğu kez yan yana olurlardı. Bernard'ın Jimnastik aletlerinde üstüne yoktu. Kedi gibi çevikti. Jean'a gelince, atlamak ve tırmanmak gibi hareketlere hiç yatkın değildi. Kendini bir un çuvalı kadar güçsüz ve ağır hissediyordu. Bir gün de olanca gayretini gösterirken hafifçe yellenmişti. Tüm sınıf katıla katıla gülmüştü tabii! Bu utanç duygusu haftalarca peşini bırakmamıştı. Onunla alay ediyor, önlerinden geçerken birbirlerine işaret edip burunlarını tıkıyorlardı. Ya Bernard? İlk önce diğerleri gibi o da gülmüştü. Ama sonra, epey sonra, Jean'la en çok alay edenlerden Lefaucheux'yü teneffüste bir güzel pataklamıştı. Müthiş bir dayaktı bu! En azından Jean öyle anımsanmak istiyordu. Arkadaşının bu kahramanca girişimi bekleye bekleye, acaba zamanla olmuş gibi mi düşünmeye başlamıştı olayı?... Bu anıda gerçekle düş payını ayırt edebilmek artık olanaksızdı. Günlüğünden bulup okuması gerekecekti.
    11,22  TL17,00  TL
  • Ölümsüzlük Pınarı

    Karton Kapak
    Ünlü pedagog Anahid Oşagan Vosgeriçyan tarafından hazırlanan resimli bir çocuk öykü kitabı. Anmahutyan Ağpürı' nı velilere ve öğrencilere anlaşılır kılmak için bir sözlük de eklenmiştir. Kitabı Sergey Rupinyan resimlendirmiş, Emine Bora ise renklendirmiştir. Anmahutyan Ağpürı, Anahid Oşagan Vosgeriçyan'ın hazırladığı üç öykü kitabının sonuncusu.
    9,24  TL14,00  TL
  • Şark Dişçisi

    Karton Kapak
    Taparnigos: Günaydın tatlım. Marta: (Kendi kendine) Tatlısı! Taparnigos: Neden yalnız oturuyorsun nonoşum? Marta: (Sinirli) Bilmiyorum. Taparnigos: Hanım bugün sinirli, ha ha ha... İhtiyar, ne olacak! Marta: (Kızgın) İhtiyar mı? Sen hangi cesaretle...? Taparnigos: Ne var, ne olmuş? Marta: Ağzımı açayım mı? Taparnigos: Aç aç, hava alırsın biraz. Marta: Pazartesi gecesi neredeydin? Taparnigos: Hasta bakmaya gitmiştim. Marta: Salı? Taparnigos: Birinin dişini çekmeye... Marta: Çarşamba? Taparnigos: Diş doldurmaya... Marta: Perşembe? Taparnigos: Diş boşaltmaya... Ha ha ha, bizim hanım takvim gibidir. Haftanın bütün günlerini hatasız gösterir. Marta: Evet beyefendi, ben bir takvimim. Hem de öyle bir takvim ki, ömrünün sonuna kadar değiştiremeyeceksin.
    9,90  TL15,00  TL
  • Kumkapı Ermeni Balıkçıları 1952

    Karton Kapak
    İstanbul'un son Ermeni balıkçı reisleri, Dacat Reis, Husig Reis, Kevork Reis; büyük balık teknelerine yardımcı olan goygoycular; ağ onaran merametçi kadınlar; Sahil Yolu'nun yapılmasıyla ortadan kalkan balıkçı semti Acemdağ, hepsi ve daha fazlası bu kitapta... Dünyaca tanınmış foto muhabiri Ara Güler'in, 1952'de Kumkapı'da, bugün artık tarih olmuş balıkçı semtinde geçirdiği günler sırasında çektiği fotoğraf ve yaptığı söyleşiler, Aras Yayıncılık tarafından Kumkapı Ermeni Balıkçıları adıyla yayımlandı. Kitapta usta fotoğrafçının objektifinden çıkmış ve bazıları bugüne değin hiç yayımlanmamış 56 fotoğraf yer alıyor.
    52,80  TL80,00  TL